C# 6.0 i MVC 5. Tworzenie nowoczesnych portali internetowych
- Autorzy:
- Krzysztof Żydzik, Tomasz Rak
- Niedostępna
- Promocja 2za1
- Serie wydawnicze:
- Standard
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.8/6 Opinie: 34
- Stron:
- 528
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis
książki
:
C# 6.0 i MVC 5. Tworzenie nowoczesnych portali internetowych
Poznaj najlepsze narzędzia Microsoftu do tworzenia aplikacji webowych
- Możliwości języka C# w zakresie tworzenia aplikacji internetowych
- Platformy i narzędzia ułatwiające budowanie i wdrażanie aplikacji webowych
- Praktyczne sposoby tworzenia aplikacji WWW i serwisów internetowych
Dynamiczny rozwój sieci i jej wkraczanie w coraz to nowe obszary życia pozwala nam korzystać z większości usług z dowolnego miejsca na świecie i za pośrednictwem każdego urządzenia z dostępem do internetu. Aby użytkownik mógł swobodnie poruszać się po sieci, konieczne jest rozwijanie coraz bardziej zaawansowanych, wygodniejszych i szybszych aplikacji internetowych działających po stronie serwera. Do niedawna większość aplikacji tego rodzaju była pisana w takich językach, jak PHP, Python lub Java, obecnie natomiast ogromną popularność zdobywają w tej dziedzinie język C# i platforma MVC.
Jeśli dysponujesz ogólną wiedzą na temat programowania i baz danych, opanowałeś lub właśnie opanowujesz podstawy języka C# i chcesz poznać platformę MVC oraz możliwości, jakie oferuje ona w zakresie tworzenia aplikacji webowych, sięgnij po tę książkę. Nie stanowi ona klasycznego podręcznika do programowania, lecz raczej zbiór praktycznych wskazówek i objaśnień pozwalających w krótkim czasie rozpocząć przygodę z tworzeniem aplikacji internetowych, a następnie logicznie ją kontynuować. Dzięki lekturze krok po kroku poznasz proces powstawania kodu aplikacji i jego wdrażania przy użyciu różnych narzędzi. Poznaj świat aplikacji internetowych!
- Podstawy języka C# i jego możliwości
- Wzorce projektowe i architektoniczne oraz ich stosowanie
- Możliwości webowych platform firmy Microsoft
- Tworzenie aplikacji i serwisów internetowych oraz ich wdrażanie
- Optymalizowanie aplikacji pod kątem wymagań wyszukiwarek i serwisów społecznościowych
- Budowa własnego portalu
Buduj doskonałe serwisy internetowe w języku C# z platformą MVC!
Wybrane bestsellery
-
Nowość Promocja
Jeśli szukasz źródła błyskawicznych odpowiedzi na pytania, jakie się pojawiają podczas pracy z C#, ta książka sprawdzi się idealnie! Została pomyślana tak, aby maksymalnie ułatwić przeglądanie i odnajdywanie potrzebnych treści — jest precyzyjnym, zwięzłym i niezwykle praktycznym przewodnikiem, szczególnie cenionym przez osoby, które znają już inne języki programowania, takie jak C++ czy Java. Wszystkie fragmenty kodu zostały udostępnione w programie LINQPad jako interaktywne przykłady. Można je edytować i od razu oglądać wyniki bez konieczności tworzenia projektów w Visual Studio. To książka, którą każdy programista C# powinien mieć pod ręką!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(32,43 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Promocja
Ten szczegółowy przewodnik pozwoli Ci na błyskawiczne zapoznanie się z .NET MAUI i sprawne rozpoczęcie pisania aplikacji za pomocą tej technologii. Zaprezentowano w nim filozofię działania .NET MAUI, jak również przebieg prac nad tworzeniem kompletnej aplikacji wieloplatformowej dla systemów: Android, iOS, macOS i Windows, na podstawie jednego wspólnego kodu bazowego. Podczas lektury zrozumiesz też cały cykl rozwoju oprogramowania, w tym zasady publikowania w sklepach z aplikacjami. Ciekawym elementem książki jest opis najnowszej technologii tworzenia frontendów — .NET MAUI Blazor.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Projektowanie aplikacji w .NET MAUI. Jak budować doskonałe interfejsy użytkownika dla aplikacji wieloplatformowych Projektowanie aplikacji w .NET MAUI. Jak budować doskonałe interfejsy użytkownika dla aplikacji wieloplatformowych
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Promocja
Oto praktyczny, przystępnie napisany przewodnik, który stanowi wprowadzenie do pracy z technologią Blazor. Opisuje możliwości modeli Server i WebAssembly, przedstawia także krok po kroku proces powstawania aplikacji internetowej. Dzięki temu płynnie przejdziesz do tworzenia projektów Blazor, nauczysz się składni języka Razor, będziesz też weryfikować zawartość formularzy i budować własne komponenty. W tym wydaniu omówiono również generatory kodu źródłowego i zasady przenoszenia komponentów witryn utworzonych w innych technologiach do platformy Blazor. W trakcie lektury dowiesz się, jak tworzyć uniwersalne aplikacje za pomocą wersji Blazor Hybrid wraz z platformą .NET MAUI.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Platforma Blazor. Praktyczny przewodnik. Jak tworzyć interaktywne aplikacje internetowe z C# i .NET 7. Wydanie II Platforma Blazor. Praktyczny przewodnik. Jak tworzyć interaktywne aplikacje internetowe z C# i .NET 7. Wydanie II
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
To kolejne, mocno przebudowane wydanie popularnego przewodnika, dzięki któremu zaczniesz skutecznie programować w języku C#. Nabierzesz wprawy w programowaniu zorientowanym obiektowo, pisaniu, testowaniu i debugowaniu funkcji, implementowaniu interfejsów i zarządzaniu danymi. Zobaczysz, w jaki sposób API środowiska .NET realizuje takie zadania jak monitorowanie wydajności i jej poprawianie, jak również praca z systemem plików i serializacją. Wiedza zawarta w kolejnych rozdziałach pozwoli Ci tworzyć praktyczne aplikacje i serwisy z wykorzystaniem biblioteki ASP.NET Core, wzorca MVC i technologii Blazor.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
C# 11 i .NET 7 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 7, Blazor i EF Core 7. Wydanie VII C# 11 i .NET 7 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 7, Blazor i EF Core 7. Wydanie VII
(107,40 zł najniższa cena z 30 dni)
116.35 zł
179.00 zł (-35%) -
Promocja
Oto siódme, uzupełnione i zaktualizowane wydanie cenionego podręcznika (dodano do niego kilka nowych rozdziałów). Dzięki lekturze poznasz od podstaw koncepcje programowania w języku C# i płynnie przejdziesz do tworzenia gier w Unity. Nauczysz się pisać skrypty implementujące prostą mechanikę gier, programować proceduralnie i zwiększać złożoność swoich gier poprzez wprowadzanie inteligentnych nieprzyjaciół i pocisków zadających obrażenia. W kolejnych rozdziałach poznasz coraz ciekawsze możliwości Unity, niezbędne w projektowaniu gier, takie jak sterowanie oświetleniem, ruchami gracza, kamerą, programowanie kolizji i wiele innych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Stwórz grę w Unity, a nauczysz się programowania w C#! Pisanie kodu, które sprawia radość. Wydanie VII Stwórz grę w Unity, a nauczysz się programowania w C#! Pisanie kodu, które sprawia radość. Wydanie VII
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Promocja
Po przyswojeniu zagadnień związanych z językiem C# i aplikacjami konsoli dowiesz się, jak tworzyć praktyczne aplikacje i usługi z wykorzystaniem biblioteki ASP.NET Core, a także wzorzec MVC i technologię Blazor. Zapoznasz się z metodami stosowania wielozadaniowości do poprawy wydajności i skalowalności aplikacji. Przeczytasz też, w jaki sposób ASP.NET Core ułatwia pracę wielu zespołów programistów. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane dokładnie wyjaśnionymi przykładami kodu, a dodatkowe ćwiczenia pozwolą Ci na utrwalenie zdobytych umiejętności.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
C# 10 i .NET 6 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 6, Blazor i EF Core 6 w Visual Studio 2022 i Visual Studio Code. Wydanie VI C# 10 i .NET 6 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 6, Blazor i EF Core 6 w Visual Studio 2022 i Visual Studio Code. Wydanie VI
(47,90 zł najniższa cena z 30 dni)
47.90 zł
159.00 zł (-70%) -
Promocja
Ta książka ma pełnić funkcję użytecznej ściągawki zawierającej wszystko, co potrzebne do pracy z C#. Została pomyślana tak, aby maksymalnie ułatwić przeglądanie i odnajdywanie potrzebnych treści — i tym samym wesprzeć pracę każdego, komu zależy na sprawnym pisaniu kodu w języku C#. Jest też nieocenioną pomocą dla osób, które znają już inne języki programowania, takie jak C++ czy Java, i chcą nabrać wprawy w pracy z C#. Poszczególne zagadnienia przedstawiono w przejrzysty, treściwy i esencjonalny sposób, tak by skoncentrować się na najważniejszych sprawach.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(14,90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
49.90 zł (-70%) -
Promocja
To kolejne, rozbudowane i uaktualnione wydanie świetnego podręcznika projektowania i programowania stron internetowych, zawierające wiedzę niezbędną do rozpoczęcia samodzielnej pracy. Opisano tu zasady tworzenia witryn WWW oraz przedstawiono język HTML i techniki CSS. Sporo miejsca poświęcono multimediom: grafice, plikom dźwiękowym i wideo. Znalazł się tutaj także znakomity wstęp do języka JavaScript, łącznie z jego bibliotekami, nakładkami i skryptami DOM. Warto też zwrócić uwagę na opis przydatnych narzędzi, takich jak procesory CSS, wykrywanie funkcjonalności, powłoka, menedżer zadań i system kontroli Git ? nieodzownych każdemu, kto pisze nowoczesne witryny internetowe. Treść książki została uzupełniona licznymi przykładami, ćwiczeniami i bogatym materiałem dodatkowym.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Projektowanie stron internetowych. Przewodnik dla początkujących webmasterów po HTML5, CSS3 i grafice. Wydanie V Projektowanie stron internetowych. Przewodnik dla początkujących webmasterów po HTML5, CSS3 i grafice. Wydanie V
(38,90 zł najniższa cena z 30 dni)
64.50 zł
129.00 zł (-50%) -
To książka przeznaczona dla tych, którzy chcą dogłębnie zrozumieć istotę TDD. Omówiono tu wszystkie aspekty TDD, włączając w to podstawy, dzięki którym średnio zaawansowany programista komfortowo rozpocznie budowę aplikacji zgodnie z tym paradygmatem. Przedstawiono zasady definiowania i testowania granic, a także pojęcie abstrahowania kodu zewnętrznego. W książce pojawiają się też — wprowadzane stopniowo — bardziej zaawansowane koncepcje, takie jak szpiedzy, imitacje i fałszywki. Pokazano w niej, w jaki sposób za pomocą TDD można przekształcić wymagania i historie użytkownika w funkcjonującą aplikację. Sporo miejsca poświęcono pisaniu różnych rodzajów testów, również integracyjnych. Poszczególne koncepcje zostały zilustrowane praktycznymi fragmentami kodu napisanego w C# i JavaScripcie.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
TDD z wykorzystaniem C# 7. Programowanie sterowane testami TDD z wykorzystaniem C# 7. Programowanie sterowane testami
Niedostępna
-
Promocja
Ta książka jest kolejnym, uzupełnionym i zaktualizowanym wydaniem znakomitego wprowadzenia do projektowania dynamicznych stron internetowych. Oprócz przystępnego omówienia technik tworzenia responsywnych stron WWW znalazły się tu solidne podstawy PHP, MySQL, JavaScriptu, CSS i HTML5; opisano też możliwości bibliotek jQuery i jQuery Mobile. Pokazano, jak połączyć możliwości tych technologii, oraz opisano zalecane metody programowania. Co istotne, w książce zawarto wskazówki dotyczące optymalizacji stron WWW pod kątem urządzeń mobilnych. Dzięki licznym przykładom uzyskaną wiedzę można na bieżąco testować w praktyce.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,90 zł najniższa cena z 30 dni)
35.90 zł
119.00 zł (-70%)
Krzysztof Żydzik, Tomasz Rak - pozostałe książki
-
Wielu programistów niechętnie odnosi się do tworzenia aplikacji działających pod Linuksem, ponieważ wydaje im się, że brak w nim odpowiednich narzędzi, system stawia im wyższe wymagania, a sam kod pisze się trudniej. Tymczasem Linux obsługuje się podobnie jak inne systemy, a możliwości, jakie proponuje, są naprawdę spore. „Programowanie w Linuksie. Ćwiczenia ” to książka, która w praktyczny sposób prezentuje najbardziej popularne języki programowania w tym systemie oraz ich zastosowania. Pomaga też wyposażyć warsztat programisty w bezpłatne narzędzia i właściwie je skonfigurować. Informuje, jak rozpocząć tworzenie aplikacji i rozwinąć swoje umiejętności.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Każdy z nas miał już kiedyś okazję zetknąć się z komputerem — chociażby w domu lub pracy. A używanie komputera w obecnych czasach nieodłącznie wiąże się z korzystaniem z sieci komputerowej. Internet stał się czymś tak powszechnym, jak radio i telewizja. Utworzenie własnej sieci, łączącej kilka komputerów i podłączonej do internetu nie jest — wbrew pozorom — szczególnie trudnym zadaniem.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Budowa i obsługa domowych sieci komputerowych. Ćwiczenia praktyczne Budowa i obsługa domowych sieci komputerowych. Ćwiczenia praktyczne
Niedostępna
-
„SUSE Linux Enterprise Server. Administracja usługami serwera. Księga eksperta” to kompendium praktycznej wiedzy poświęconej administrowaniu tym systemem. Z książki tej dowiesz się, w jaki sposób zainstalować i skonfigurować środowisko SUSE, jak ustalić parametry pracy w sieci i zarządzać kontami użytkowników. Nauczysz się administrować usługami sieciowymi za pomocą aplikacji YaST10, zabezpieczać serwer przed atakami z sieci, dodawać nowe urządzenia i instalować nowe oprogramowanie. Przeczytasz tu także o tworzeniu kopii zapasowych i uruchamianiu serwerów internetowych.
- Druk pkt
SUSE Linux Enterprise Server. Administracja usługami serwera. Księga eksperta SUSE Linux Enterprise Server. Administracja usługami serwera. Księga eksperta
Niedostępna
-
Dzięki książce "Tworzenie sieci komputerowej. Ćwiczenia praktyczne" Ty również możesz się o tym przekonać. Czytając ją, dowiesz się, jak zaprojektować i wykonać małą sieć komputerową.
- Druk pkt
Tworzenie sieci komputerowej. Ćwiczenia praktyczne Tworzenie sieci komputerowej. Ćwiczenia praktyczne
Niedostępna
-
Książka "Linux. Komendy i polecenia. Praktyczne przykłady" przedstawia najczęstsze zastosowania powłoki tekstowej Linuksa. Czytając ją, poznasz typy powłok tekstowych stosowane w różnych dystrybucjach systemu Linux oraz nauczysz się korzystać z wyrażeń regularnych, filtrów i potoków.
- Druk pkt
Niedostępna
-
Systemy czasu rzeczywistego stanowią specyficzną, ale bardzo ważną dziedzinę współczesnej informatyki. Złożoność samego przetwarzania w czasie rzeczywistym oraz fakt, że oprogramowanie czasu rzeczywistego jest implementowane najczęściej w niewidocznych, najniższych warstwach systemów informatycznych, sprawia, że te elementy są ukryte przed przecięt
- Druk pkt
Niedostępna
-
Chcesz czegoś więcej niż być tylko biernym odbiorcą treści dostępnych w Internecie? Nic trudnego. Potrzebne Ci będą: komputer podłączony stałym łączem do sieci, publiczny adres IP i ta książka. Stworzenie własnego serwera to niezależność (możesz robić z nim co zechcesz), niższe koszty (nie musisz płacić za utrzymanie stron WWW dostawcy Internetu),
- Druk pkt
Niedostępna
-
Współdzielić możemy biurko, pokój; współdzielić możemy także programy, pliki dokumentów, arkuszy kalkulacyjnych, drukarki, połączenia modemowo-faksowe, połączenia z innymi komputerami, z Internetem. Jak jednak nie zgubić się w tym gąszczu? Jeśli pomyślałeś kiedyś o połączeniu kilku komputerów w sieć, ale brakowało ci wiedzy, a temat wydawał się zby
- Druk pkt
Niedostępna
-
W książce tej przedstawiono szczegółowe informacje na temat dystrybucji SuSE Linux. Są one zapisem doświadczeń i wiedzy autora, zdobytych w ciągu kilku lat praktycznego wykorzystywania tej dystrybucji Linuksa. Po zapoznaniu się z treścią tej książki wiedza czytelnika o systemie SuSE Linux będzie już wystarczająco duża, aby mógł w miarę odważnie z n
- Druk pkt
Niedostępna
Zobacz pozostałe książki z serii Standard
-
Nowość Bestseller Promocja
Jak sądzisz, co stanowi bazę informatyki? Od czego powinien zacząć przyszły programista? Może od opanowania jednego z najpopularniejszych języków programowania? Oczywiście mógłby od tego rozpocząć, tyle że to trochę tak, jakby uczyć się korzystać z narzędzia bez świadomości, do czego ono właściwie służy. Języki programowania to praktyka. Tymczasem niezbędną wiedzą, którą także powinien opanować każdy przyszły informatyk, są podstawy dotyczące teorii informacji i kodowania.- Druk
Informacja i kodowanie. Krótkie wprowadzenie z przykładami zastosowań Informacja i kodowanie. Krótkie wprowadzenie z przykładami zastosowań
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Klocków LEGO chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Znane i lubiane, zawsze są gwarancją świetnej zabawy. Dzięki Unity i stworzonemu we współpracy z marką LEGO® projektowi LEGO® Microgame każdy może opracować własną minigrę komputerową, której akcja dzieje się w świecie znanym z kolekcji popularnych klocków.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
LEGO Microgame. Podstawy programowania gier w Unity LEGO Microgame. Podstawy programowania gier w Unity
Niedostępna
-
Choć programowanie może się wydawać bardzo poważną sprawą, nic nie stoi na przeszkodzie, aby przygodę z informatyką zaczynać już od najmłodszych lat. Tworzeniem gier komputerowych na tablety, telefony i komputery mogą się zajmować nawet dzieci, a pierwsze kroki stawiać na... domowym dywanie, z użyciem zwykłych kartek papieru i flamastrów. Podstawy są naprawdę proste, o ile znajdzie się odpowiedni przewodnik.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Dzieciaki na start! Programowanie dla najmłodszych Dzieciaki na start! Programowanie dla najmłodszych
Niedostępna
-
JavaFX to platforma umożliwiająca proste tworzenie atrakcyjnych interfejsów użytkownika dla aplikacji budowanych w języku Java. Wsparcie wzorca projektowego MVC, obsługa XML-a i możliwość formatowania atrakcyjnych wizualnie kontrolek za pomocą arkuszy stylów CSS - to tylko niektóre cechy sprawiające, że zastosowanie rozwiązania upraszcza architekturę aplikacji, przyspiesza ich tworzenie, ułatwia konserwację, umożliwia wydajną pracę nad projektami i pozwala osiągać ciekawe efekty w stosunkowo krótkim czasie.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
JavaFX. Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika JavaFX. Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika
Niedostępna
-
AutoCAD jest od lat standardowym narzędziem pracy w biurach projektowych, a jego praktyczna znajomość stanowi jeden z podstawowych elementów wykształcenia inżynierów i architektów opuszczających mury uczelni technicznych na całym świecie. Trudno sobie obecnie wyobrazić projektanta, konstruktora czy architekta, który w swoim CV nie wymieniłby doświadczenia w pracy z tym programem. Dla wielu osób stanowi on pierwsze, a nierzadko jedyne rozwiązanie CAD, którego przyszło im używać. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ AutoCAD jest wszechstronny, elastyczny, wydajny i prosty w obsłudze, a zaawansowanym użytkownikom oferuje duże możliwości automatyzacji pracy i stosowania branżowych dodatków.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
C# - wieloparadygmatowy język programowania opracowany przez firmę Microsoft - z roku na rok zdobywa coraz większą popularność wśród profesjonalistów z branży IT. Przejrzysta struktura kodu, wygoda stosowania, potężne możliwości i wsparcie ze strony platformy .NET - wszystko to sprawia, że są duże szanse, by ten trend utrzymywał się przez kolejne lata, zapewniając osobom znającym C# stały strumień ofert pracy w najlepszych firmach informatycznych świata. Jeśli chcesz należeć do tego grona, sięgnij po odpowiednie źródło wiedzy.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
C#. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie III C#. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie III
Czasowo niedostępna
-
Mathcad to wszechstronny program komputerowy do przeprowadzania obliczeń matematycznych i wizualizacji ich wyników. Jego możliwości i elastyczność sprawiły, że narzędzie zdobyło rzeszę wiernych użytkowników oraz znalazło szereg zastosowań w różnych dziedzinach nauki i techniki. Jak każde złożone oprogramowanie, Mathcad wymaga nauki, a tę najlepiej prowadzić na praktycznych przykładach.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
Ebooka "C# 6.0 i MVC 5. Tworzenie nowoczesnych portali internetowych" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "C# 6.0 i MVC 5. Tworzenie nowoczesnych portali internetowych" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "C# 6.0 i MVC 5. Tworzenie nowoczesnych portali internetowych" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: C# 6.0 i MVC 5. Tworzenie nowoczesnych portali internetowych (2) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: blogprogramisty.netRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
olejna książka z mojej biblioteki to C# 6 i MVC 5 napisana przez polskich autorów Krzysztofa Żydzika i Tomasza Raka. Tworzenie nowoczesnych portali internetowych. Jest to na pewno pierwsza i chyba jedyna książka o nowościach w C# 6.0 po polsku. Wydana bardzo na czasie (jeszcze przed oficjalnym wydaniem C# 6.0) opisuje MVC 5 i Entity Framework 6 oraz wiele innych internetowych technologi. Zapraszam do recenzji
Budowa
Książka ma 500 stron i przedstawia przekrój przez większość środowiska programistycznego związanego z .NET-em i technologiami internetowymi.
Pierwszy rozdział to mini kurs C#. Jest to bardzo przyspieszony i skoncentrowany kurs języka. Ma tą zaletę, że jest przedstawiony rzeczowo i konkretnie. Żadnych nudnych akapitów. Czasem niestety cierpi na tym jakość materiału i szczegółowość podejścia ale i jak jest to wartościowa lektura – dla tych co znają C# będzie to szybkie przypomnienie języka i wielu jego aspektów nie zawsze często wykorzystywanych w codziennej pracy – dla tych co nie znają C# będzie to raczej to liźnięcie materiału.
Najważniejszy tytułowy rozdział o C# 6 jest umieszczony na 4 stronach. Nie jest to oczywiście nic złego ale nazywać książkę o 4 stronach to podejście mocno pod publikę. Autorzy nie mogli tego wiedzieć ale część rzeczy o których pisze o C# 6 nie weszła do oficjalnej specyfikacji np: Primary Constructors. Wrażenie po przeczytaniu jest takie jak poprzednio jest krótko i rzeczowo.
Kolejne rozdziały traktują o .NET Framewrok-u, Azure, Linqu, WPF-e, WCF – e technologie te zostały opisane bardzo skrótowo i służą raczej ogólnemu zrozumieniu całej architektury .NET-a. Dla początkujących programistów jest trochę za szybko a dla średnio zaawansowanych nie wprowadzają w nic zaawansowanego.
Następne dwa duże rozdziały to Entity Framewrok 6 i Asp. Net 5. Tym razem jest bardziej szczegółowo, dużo „mięsa” ale i tak odnośni się wrażenie, że jest za szybko i po łebkach.
Kolejne rozdziały opisują – wzorce programistyczne, web serwisy, Web Api 2, Visual Studio 2013, metodologie programowania, Http, SSL/TLS, HTML 5, CSS3, Html Dom, Java Script, bazy nierelacyjne i podstawy pozycjonowania na google (WTF!)
Jeśli macie wrażenie, że jest tego bardzo dużo to macie racje. Książka porusza wiele tematów, chce być bardzo uniwersalna i przekazać sporo wiedzy na poziomie podstawowym i średnim.
Efekt
Za szybko i za dużo. Nie da się napisać na 500 stronach o tylu technologiach tak aby było to cenne doświadczenie dla programisty. Szczególnie dla programisty portali internetowych. Jeśli nawet czegoś nie wiedziałem, to po przeczytaniu fragmentu wiedziałem, że muszą sięgnąć po coś bardzo odpowiedniego i szczegółowego.
Czytając tą książkę miałem wrażenie, że trzymam „bryk” programistyczny i przygotowuje się na kartkówkę z informatyki z .Net-a.
Parę ciepłych słów
Mimo tego, że czytamy bryk, to jednak książka nie ma wielu błędów, opisuje technologie w najnowszych wersjach i dotyka każdego tematu, z którym przyjdzie nam się zmierzyć w tej czy innej pracy jako programista. Gwarantuje, że każdy dowie się z niej czegoś czego nie wiedział o .Net-cie. No i ogromnym plusem jest to, że książka jest po polsku. Mimo, że większość programistów czyta po angielsku będzie to dla nich miła odskocznia.
Podsumowanie
Nie jestem do tej książki przekonany ale czuje, że będę do niej wracał aby zrobić sobie szybkie przypomnienie, którejś z technologi. Jeśli uznamy, że jest to skrót po świecie .Net-a ze wszystkimi konsekwencjami tego to książka będzie dobrą lekturą. W sumie polecam, moja ocena 6/10. -
Recenzja: Mroczny bibliotekarz Agata BublewiczRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Model - View- Controller jest to wzorzec architektoniczny stosowany dla aplikacji zawierających graficzny interfejs użytkownika. Wzorzec zakłada podział aplikacji na trzy części:
Model - jest pewną reprezentacją problemu aplikacji.
Widok - opisuje sposób wyświetla część modelu w ramach interfejsu użytkownika.
Kontroler - przejmuje dane wejściowe od użytkownika i reaguje na jego poczynania.
Wszystkie te części są ze sobą połączone.Najważniejszą zaletą wzorca MVC jest hermetyzacja Modelu. Z punktu widzenia modelu nie ma znaczenia czy aplikacja jest typu stand-alone, gdzie żądania od użytkownika są łapane jako zdarzenia GUI, czy jest to aplikacja webowa, gdzie w grę wchodzi protkój HTTP. Model pozostaje jeden, a resztę można sobie powymieniać w zależności od środowiska uruchomieniowego. Obecnie język C# zyskuje coraz większą popularność, jest to zaprojektowany dla fimy Microsoft . Program napisany w tym języku kompilowany jest do języka Common Intermediate Language, jest to specjalny kod pośredni wykonywany w środowisku uruchomieniowym takim jak: .NET Framework. Wykonywanie programu przez system operacyjny bez takiego środowiska nie jest możliwe.
Także jeżeli znasz podstawy programowania oraz pisałeś już kiedyś w C# chociażby najbardziej trywialne programy. To pozycja, którą chce zaproponować powinna być dla Ciebie odpowiednia. Plusem jest że nie została przetłumaczona, ponieważ jak to często bywa polskie tłumaczenie nie jest zbyt profesjonalne. Czasami zdarzają się nawet tłumaczenia metod stosowanych w programie na język polski, co często jest wielkim rozczarowaniem dla czytelnika.
Tutaj mamy książkę napisaną w całości przez polskich autorów, która jest napisana w taki sposób, że nawet laik, który ma doświadczenie z bazami danych. Poczuje się pewnie w owej technologii prezentowanej w książce.
Dzięki tej książce:
- nauczysz się podstaw języka C#
- dowiesz się o możliwościach webowych platform firmy Microsoft
- poznasz zastosowanie wzorców projektowych i architektonicznych stosowanych w .NET
- poznasz możliwości środowiska programistycznego Visual Studio 2013 Ultimate
Polecam serdecznie tą książkę.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-9496-9, 9788324694969
- Data wydania książki drukowanej :
- 2015-02-26
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-0864-0, 9788328308640
- Data wydania ebooka :
- 2015-02-26 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 158x235
- Numer z katalogu:
- 22947
- Rozmiar pliku Pdf:
- 15.9MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 12.3MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 24.4MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Technologie webowe » Tworzenie stron WWW
Programowanie » C# - Programowanie
- Serie wydawnicze: Standard
Spis treści książki
- Wprowadzenie do języka C# (19)
- Kolejne wersje języka C# (20)
- C# 2.0 (.NET Framework 2.0, Visual Studio 2005) (20)
- C# 3.0 (.NET Framework 3.5, Visual Studio 2008) (20)
- C# 4.0 (.NET Framework 4.0, Visual Studio 2010) (21)
- C# 5.0 (.NET Framework 4.5, Visual Studio 2012 oraz 2013) (21)
- C# 6.0 (zapowiedź) (21)
- Konwencje (21)
- Cel stosowania konwencji (22)
- Pliki a klasy i interfejsy (22)
- Wcięcia (22)
- Komentarze (23)
- Deklaracje klas, interfejsów i metod (24)
- Puste linie (24)
- Nawiasy klamrowe (25)
- Konwencje nazewnicze (25)
- Pozostałe dobre praktyki (26)
- Typy (26)
- Deklaracja zmiennej (27)
- Inicjalizacja zmiennej (28)
- Słowa kluczowe (29)
- Stałe i zmienne tylko do odczytu (29)
- Literały (30)
- Typ wyliczeniowy (31)
- Konwersje typów i rzutowanie (31)
- Opakowywanie (boxing) i rozpakowywanie (unboxing) (32)
- Wartości zerowe oraz typy dopuszczające wartości zerowe (33)
- Typy generyczne (34)
- Tablice, łańcuchy i kolekcje (34)
- Tablice (34)
- Łańcuchy (36)
- Kolekcje (37)
- Operatory (38)
- Operator trójargumentowy ?: (38)
- Operator ?? (40)
- Instrukcje sterujące (40)
- Instrukcja if (40)
- Instrukcja switch (41)
- Instrukcje iteracyjne (43)
- Pętla while (43)
- Pętla do while (43)
- Pętla for (44)
- Pętla foreach (45)
- Instrukcje skoku (45)
- Klasy, obiekty, pola, metody i właściwości (46)
- Klasy (46)
- Obiekty (48)
- Pola (48)
- Metody (49)
- Właściwości (52)
- Podstawowe pojęcia związane z programowaniem obiektowym (53)
- Abstrakcja (53)
- Hermetyzacja (54)
- Dziedziczenie (54)
- Polimorfizm (55)
- Przeciążanie operatorów (56)
- Przeciążanie operatorów relacji (57)
- Metody Equals() i GetHashCode() (57)
- Przeciążanie operatorów konwersji (57)
- Przeciążanie operatorów logicznych (58)
- Przeciążanie operatorów arytmetycznych (60)
- Przeciążanie metod (61)
- Indeksatory (61)
- Klasa System.Object (63)
- Konstruktor i destruktor (64)
- Garbage Collector (66)
- Zasada działania GC (66)
- Podział na generacje (przechowywanie obiektów w pamięci) (66)
- Struktury (67)
- Interfejsy (68)
- Jawna implementacja interfejsu (69)
- Zwalnianie zasobów niezarządzanych (70)
- Interfejs IDisposable (70)
- Słowo kluczowe using (71)
- Delegaty, metody anonimowe, wyrażenia lambda i zdarzenia (72)
- Delegaty (72)
- Metody anonimowe (74)
- Wyrażenia lambda (74)
- Zdarzenia (75)
- Dyrektywy preprocesora (76)
- Wyjątki (77)
- Zgłaszanie wyjątków (77)
- Przepełnienia arytmetyczne (78)
- Instrukcje checked i unchecked (78)
- Przestrzenie nazw (79)
- Zagnieżdżanie przestrzeni nazw (79)
- Dyrektywa using (81)
- Aliasy (82)
- Zewnętrzne aliasy (83)
- Typy, metody, klasy i kolekcje uogólnione (generyczne) (83)
- Metody generyczne (84)
- Klasy generyczne (84)
- Kolekcje generyczne i interfejsy (86)
- Interfejs IDictionary - słownik (86)
- Interfejs IEnumerable (87)
- Interfejs ICollection<> (87)
- Interfejs IList<> (87)
- Interfejs IQueryable<> (88)
- Wyrażenia regularne (89)
- Data i czas (90)
- Operacje wejścia, wyjścia, foldery i pliki (92)
- Kolejne wersje języka C# (20)
- Pozostałe elementy języka i nowości w wersji C# 5.0 (93)
- Mechanizm refleksji i atrybuty (93)
- Atrybuty (94)
- IEnumerable a IEnumerator (96)
- Iteratory i słowo kluczowe yield return (97)
- Inicjalizatory obiektów i kolekcji (100)
- Drzewa wyrażeń (101)
- Metody rozszerzające (102)
- Metody i klasy częściowe (103)
- Metody częściowe (104)
- Zmienne domniemane (105)
- Typy anonimowe (105)
- Słowa kluczowe this i base (106)
- Typy dynamiczne (107)
- Argumenty nazwane - Named Arguments (110)
- Parametry opcjonalne (111)
- Obsługa kontra- i kowariancji oraz słowa kluczowe in i out (111)
- Słowa kluczowe is, as i typeof (114)
- Leniwa inicjalizacja - Lazy Initialization (114)
- Metody asynchroniczne - async i await (118)
- Atrybuty Caller Info (119)
- Mechanizm refleksji i atrybuty (93)
- Nowości w C# 6.0 (120)
- Konstruktory pierwotne - Primary Constructors (120)
- Automatyczna inicjalizacja właściwości - Initializers for Auto-properties (120)
- Dyrektywa using dla składowych statycznych - Using Static Members (121)
- Inicjalizatory słownikowe - Dictionary Initializer (121)
- Deklaracje inline dla parametrów out - Inline Declarations for Out Params (122)
- Wyrażenia dla właściwości - Property Expressions (122)
- Wyrażenia dla metod - Method Expressions (122)
- Modyfikator private protected (123)
- Kolekcje IEnumerable jako parametr - Params for Enumerables (123)
- Jednoargumentowe sprawdzanie wartości null - Monadic Null Checking (123)
- Słowo kluczowe await w blokach catch i finally (124)
- Filtry wyjątków - Exception Filters (124)
- Literały binarne i separatory cyfr - Binary Literals, Digit Separators (124)
- Architektura wielowarstwowa (125)
- Architektura jednowarstwowa (126)
- Architektura dwuwarstwowa (126)
- Architektura trójwarstwowa (126)
- Architektura n-warstwowa (126)
- MVC (127)
- View (128)
- Controller (128)
- Model (128)
- Domain Model, MVC Model i ViewModel - porównanie (128)
- Model pasywny a model aktywny (129)
- MVP (129)
- Model (130)
- View (130)
- Presenter (130)
- MVVM (131)
- MVC, MVP i MVVM (131)
- DDD (132)
- SOA (132)
- EDA (133)
- Struktura .NET (135)
- CLI (136)
- CIL (137)
- CLR (137)
- DLR (137)
- Elementy .NET wykorzystywane w ASP.NET MVC (138)
- Implementacje .NET (138)
- Projekt Mono (139)
- WPF (139)
- WCF (140)
- Service Contract (140)
- Operation Contract (140)
- Data Contract (140)
- Data Member (140)
- WCF Endpoint = adres + binding + contract (142)
- Silverlight (142)
- Microsoft Azure (143)
- Windows Azure Storage (143)
- BLOB Storage (143)
- Table Storage (143)
- Queue Storage (143)
- Hostowanie aplikacji w Azure (143)
- Worker Role (144)
- Web Role (144)
- Web Site (144)
- Virtual Machine (144)
- Azure Service Bus (144)
- Service Bus Relay (144)
- Service Bus Queue (145)
- Service Bus Topic (145)
- Windows Azure Storage (143)
- ASP.NET Web Forms (145)
- ASP.NET Web Pages (146)
- ADO.NET (146)
- Obiekt DataSet (147)
- Obiekty DataTable i DataRow (147)
- Obiekt DataRelation (147)
- Obiekt DataView (147)
- .NET Framework Data Provider (147)
- Obiekt DataSet (147)
- LINQ (148)
- LINQ to XML (148)
- LINQ to Objects (149)
- LINQ to SQL (149)
- LINQ to DataSet (149)
- LINQ to Entities (149)
- Przykłady zapytań LINQ (150)
- Składnia metod - Method Syntax (150)
- Składnia zapytań - Query Syntax (151)
- PLINQ (151)
- Narzędzia ORM w .NET (153)
- Entity Framework (153)
- NHibernate (153)
- NHibernate 3 a Entity Framework 6 (154)
- Alternatywa dla Entity Framework i NHibernate (154)
- Podejście do pracy z modelem danych (157)
- Porównanie różnych podejść (157)
- Model dla podejścia Model First (158)
- Model dla podejścia Code First (158)
- Nowości wprowadzane w kolejnych wersjach EF (159)
- Nowości wprowadzone w EF 5 (159)
- Nowości wprowadzone w EF 6 (160)
- Relacyjne bazy danych i EF (160)
- Krótki opis baz relacyjnych (160)
- Relacja "jeden do wielu" (161)
- Relacja "jeden do jednego" (161)
- Relacja "wiele do wielu" (162)
- Relacje opcjonalne (165)
- Obiekty DbContext i DbSet (165)
- DbContext i DbSet (165)
- Metody Attach i Detach (165)
- Relacje poprzez klucz FK a relacje niezależne (obiektowe) (166)
- Relacje poprzez klucz obcy - FK Association (166)
- Relacje niezależne - Independent Association (167)
- Odpytywanie bazy danych za pomocą EF i LINQ (168)
- Wczytywanie zachłanne - Eager Loading (168)
- Wczytywanie leniwe - Lazy Loading (169)
- Jawne ładowanie - Explicit Loading (170)
- Problem N+1 (170)
- Metoda AsNoTracking() (171)
- Odroczone i natychmiastowe wykonanie (171)
- Entity SQL (172)
- Bezpośrednie zapytania SQL do bazy (Direct/RAW SQL) i procedury składowane w EF (173)
- Transakcje w EF (174)
- Śledzenie zmian (175)
- Migawkowe śledzenie zmian - Snapshot Change Tracking (175)
- Dynamiczne śledzenie zmian - Dynamic Change Tracking (proxy) (175)
- Zarządzanie operacjami współbieżnymi (176)
- Kaskadowe usuwanie - Cascade Delete (177)
- Strategie dziedziczenia w bazie danych - TPT, TPH i TPC (178)
- TPH (178)
- TPT (178)
- TPC (179)
- SQL Logging (179)
- Code First Fluent API i Data Annotations (180)
- Migracje (182)
- Metoda Seed (183)
- Kolejne wersje ASP.NET MVC (185)
- ASP.NET MVC 1 (185)
- ASP.NET MVC 2 (185)
- ASP.NET MVC 3 (186)
- ASP.NET MVC 4 (186)
- ASP.NET MVC 5 (186)
- ASP.NET MVC 6 (zapowiedź) (187)
- Konwencje w MVC (187)
- Struktura projektu (187)
- Konwencje a ASP.NET MVC (188)
- MVC Pipeline - ścieżka wywołań, handlery i moduły (189)
- Ścieżka wywołań (189)
- Pierwsze żądanie do aplikacji ASP.NET (189)
- Podstawowe obiekty tworzone dla każdego żądania (189)
- HttpApplication (190)
- Uchwyty i moduły HTTP (193)
- Uchwyty HTTP (193)
- Moduły HTTP (193)
- HttpHandler a HttpModule (193)
- Ścieżka wywołań (189)
- Kontroler (194)
- Typy rezultatu (194)
- Parametry akcji (196)
- Żądanie GET (196)
- Żądanie POST (196)
- Filtry akcji (197)
- Widok (200)
- Zasady odnajdywania widoków (200)
- Folder Shared (201)
- Widoki częściowe (201)
- Razor (202)
- Dodatkowe właściwości silnika Razor (203)
- ViewBag, ViewData i TempData (204)
- Widoki typowane - Strongly Typed Views (205)
- HTML helpery (208)
- Paczki skryptów i minimalizacja - Script/CSS Bundling and Minification (209)
- Sekcje (211)
- Routing (214)
- Kolejność w routingu (214)
- Ignorowanie ścieżek (214)
- Ograniczenia (215)
- Routing na podstawie atrybutów (215)
- Prefiksy (216)
- Ograniczenia (217)
- Nazywanie ścieżek i generowanie linków po nazwie ścieżki (217)
- Obszary (217)
- Model (218)
- ViewModel (218)
- Walidacja (222)
- MVC Scaffolding (223)
- Generowanie kontrolerów (223)
- Generowanie widoków (227)
- Metody synchroniczne i asynchroniczne w MVC (228)
- Słowa kluczowe - Async, Await, Task (230)
- Cache (231)
- Cachowanie po stronie serwera - Server Side Caching (231)
- Atrybut OutputCache (232)
- Cachowanie częściowe (233)
- Cachowanie rozproszone (233)
- Cachowanie po stronie klienta - Client Side Caching (234)
- Cachowanie w HTML 5 (234)
- HTML 5 Application Cache (234)
- HTML 5 WebStorage (234)
- Cachowanie po stronie serwera - Server Side Caching (231)
- Code First Data annotations (235)
- Bezpieczeństwo (235)
- SQL Injection (236)
- Cross-Site Request Forgery (236)
- Cross-Site Scripting (237)
- Over-Posting - parametr binding (237)
- Obsługa, śledzenie i logowanie wyjątków w MVC (238)
- Lokalne zarządzanie wyjątkami (238)
- Blok try-catch (238)
- Nadpisywanie metody OnException() w kontrolerze (238)
- Globalne zarządzanie wyjątkami (239)
- Klasa FilterConfig (239)
- HandleError na poziomie kontrolerów i akcji (239)
- Zwracanie widoków dostosowanych do konkretnych typów wyjątków (240)
- Logowanie globalne za pomocą osobnych narzędzi (240)
- Lokalne zarządzanie wyjątkami (238)
- Identyfikacja, uwierzytelnianie i autoryzacja w MVC 5 (241)
- Identyfikacja (241)
- Uwierzytelnianie (241)
- Autoryzacja (242)
- Role w MVC (242)
- Stan aplikacji, sesje i ciasteczka (242)
- Stan aplikacji (242)
- Ciasteczka (243)
- Sesje (243)
- OWIN (244)
- ASP.NET Identity (244)
- WIF i uwierzytelnianie za pomocą claimów (245)
- Identity Provider, STS (246)
- Strona ufająca - Relying Party (246)
- Federated Authentication (247)
- Windows ACS (248)
- OpenId i OpenAuth (249)
- OpenId (249)
- OpenAuth (250)
- Web API 2 (251)
- Web API a ASP.NET MVC (252)
- Web serwis, REST, SOAP i OData (253)
- SOAP (253)
- REST (253)
- OData (254)
- CORS i JSONP (255)
- JSONP (255)
- CORS (255)
- Uruchamianie CORS w Web API (256)
- Routing w Web API (257)
- Mapowanie żądań na akcje bądź metody w kontrolerze Web API (257)
- Web API a Entity Framework i warstwa modelu (258)
- Typy rezultatu w Web API (258)
- Typ void (259)
- HttpResponseMessage (259)
- IHttpActionResult (260)
- Inny dowolny typ z aplikacji (260)
- Pobieranie danych z Web API (261)
- Pobieranie danych po stronie serwera (.NET, C#) (261)
- Pobieranie danych po stronie klienta (JavaScript, jQuery, AJAX) (261)
- Wersjonowanie w Web API (262)
- Serwer IIS (263)
- Kategorie dla modułów dostępnych w IIS (263)
- Pule aplikacji w IIS (264)
- Przetwarzanie żądań w IIS (264)
- Microsoft SQL Server 2014 (264)
- Licencjonowanie SQL Server 2014 (265)
- Ceny licencji SQL Server 2014 (265)
- Nowości w SQL Server 2014 (266)
- Windows Server 2012 (267)
- Wersje Windows Server 2012 (267)
- Licencjonowanie Windows Server 2012 (267)
- Ceny Windows Server 2012 (268)
- Microsoft Visual Studio 2013 Ultimate (268)
- Snippety (269)
- Page Inspector (269)
- Nowości w Visual Studio 2013 (269)
- Poprawiony pasek przewijania (270)
- Podgląd definicji (270)
- Browser Link (270)
- JSON Editor i JavaScript (271)
- Powiązanie z Microsoft Azure (272)
- Wsparcie dla GIT (272)
- Najważniejsze skróty klawiszowe (272)
- Wzorce projektowe i architektoniczne wykorzystywane w .NET (277)
- Repozytorium (277)
- Wzorzec IoC (277)
- Repozytorium generyczne (278)
- Wzorzec UnitOfWork (278)
- Przykładowa aplikacja (278)
- Etap 1. Krok 1. Tworzenie nowego projektu i aktualizacja pakietów (279)
- Etap 1. Krok 2. Utworzenie modelu danych (283)
- Klasa Kategoria (286)
- Klasa Ogloszenie_Kategoria (287)
- Klasa Uzytkownik (287)
- Etap 1. Krok 3. Tworzenie klasy kontekstu (290)
- Etap 1. Krok 4. Przenoszenie warstwy modelu do osobnego projektu (294)
- Dodawanie referencji pomiędzy projektami (296)
- Ustawienie projektu startowego (297)
- Instalacja bibliotek dla nowego projektu (298)
- Przenoszenie plików z modelem do osobnej warstwy (projektu) (299)
- Etap 1. Krok 5. Migracje (300)
- Instalacja migracji (300)
- Konfiguracja migracji (301)
- Tworzenie migracji początkowej (302)
- Uruchomienie pierwszej migracji (305)
- Metoda Seed() (306)
- Zmiany w modelu i kolejna migracja (309)
- Praca z błędami i niespójnością w migracjach (310)
- Etap 1. Podsumowanie (warstwa modelu i migracje) (311)
- Etap 2. Krok 1. Dodawanie kontrolerów i widoków - akcja Index (311)
- Dodawanie kontrolera z widokami (311)
- Pierwsze uruchomienie aplikacji i routing (316)
- Lista ogłoszeń (akcja Index) - aktualizacja widoku/wyglądu strony (317)
- Lista ogłoszeń a pobieranie danych (321)
- Optymalizacja listy ogłoszeń (322)
- Etap 2. Krok 2. Debugowanie oraz metody AsNoTracking() i ToList() (324)
- Sprawdzanie wartości zmiennych (325)
- Metoda ToList() i odroczone wykonanie (Deferred Execution) (325)
- Metoda AsNoTracking() (326)
- Etap 2. Krok 3. Poprawa wyglądu i optymalizacja pod kątem SEO (329)
- Poprawa wyglądu strony za pomocą Twitter Bootstrap (329)
- Podświetlanie wierszy za pomocą CSS (330)
- Optymalizacja pod kątem pozycjonowania - SEO (331)
- Etap 2. Podsumowanie (333)
- Etap 3. Krok 1. Poprawa architektury aplikacji (334)
- Przeniesienie zapytania LINQ do osobnej metody (334)
- Przeniesienie metody do repozytorium (334)
- Etap 3. Krok 2. Zastosowanie kontenera Unity - IoC (336)
- Wstrzykiwanie repozytorium poprzez konstruktor w kontrolerze (336)
- Tworzenie interfejsu dla repozytorium (337)
- Instalacja kontenera IoC Unity (338)
- Wstrzykiwanie kontekstu do repozytorium (340)
- Cykl życia obiektu a kontener IoC (341)
- Etap 3. Podsumowanie (341)
- Etap 4. Krok 1. Akcje Details, Create, Edit, Delete (342)
- Details (342)
- Metoda Details() w repozytorium (342)
- Aktualizacja i optymalizacja SEO dla widoku Details (343)
- Delete (345)
- Create (353)
- Edit (359)
- Etap 4. Krok 2. Aktualizacja szablonu _Layout.cshtml (365)
- Etap 4. Krok 3. Widoki częściowe - PartialViews (366)
- Etap 4. Podsumowanie (369)
- Etap 5. Bezpieczeństwo, uwierzytelnianie i autoryzacja dostępu (369)
- Uwierzytelnianie i logowanie przez portale (369)
- Autoryzacja - role (372)
- Zabezpieczanie akcji (373)
- Etap 5. Podsumowanie (380)
- Etap 6. Stronicowanie i sortowanie (381)
- Stronicowanie (381)
- Sortowanie (388)
- Etap 6. Podsumowanie (392)
- Etap 7. Ogłoszenia użytkownika, kategorie, cache i ViewModel (393)
- Zakładka Moje ogłoszenia (393)
- Cache (394)
- Kategorie (395)
- Zastosowanie HTML helpera - Html.Action (402)
- Zastosowanie ViewModel (403)
- Etap 7. Podsumowanie (406)
- Etap 8. Dane w JSON, zarządzanie relacją "wiele do wielu" i attribute routing (407)
- PartialView a dane w formacie JSON lub XML (407)
- Użycie attribute routingu (407)
- Zarządzanie relacją "wiele do wielu" i autocomplete (409)
- Dodatek na AspNetMvc.pl (409)
- Etap 8. Podsumowanie (410)
- Etap 9. Dodatek - tworzenie modelu dla podejścia Model First (410)
- Publikacja systemu na zewnętrznym serwerze hostingowym (415)
- Dodawanie domeny (416)
- Konfiguracja witryny (418)
- Tworzenie bazy danych (421)
- Tworzenie konta FTP (422)
- Połączenie z bazą danych poprzez SQL Server Management Studio (422)
- Wdrażanie aplikacji na serwer za pomocą Microsoft Visual Studio (423)
- Zasady (427)
- SOLID (427)
- Zasada pojedynczej odpowiedzialności (SRP) (427)
- Zasada otwarte-zamknięte (OCP) (428)
- Zasada podstawienia Liskov (LSP) (428)
- Zasada separacji interfejsów (ISP) (429)
- Zasada odwrócenia zależności (DIP) (431)
- GRASP (432)
- Creator (433)
- Information Expert (433)
- Controller (433)
- Low Coupling (433)
- High Cohesion (434)
- Polymorphism (434)
- Pure Fabrication (434)
- Indirection (435)
- Protected Variations (435)
- DRY (435)
- KISS (436)
- Rule of Three (436)
- Separation of Concern (436)
- YAGNI (437)
- MoSCoW (437)
- SOLID (427)
- Metodologie (437)
- Manifest Agile (437)
- Scrum (439)
- eXtreme Programming (439)
- TDD (440)
- HTTP (443)
- SSL/TLS (447)
- Rodzaje certyfikatów (449)
- Zakup certyfikatu SSL (450)
- Aktywacja, walidacja i instalacja certyfikatu SSL (450)
- Certyfikat w praktyce (450)
- HTML 5 (453)
- Sekcje (457)
- Nowe typy pól formularza (458)
- Atrybuty dla formularza (459)
- Znaczniki (459)
- Web Storage (461)
- Server Side Events (461)
- WebSockets (462)
- Drag and Drop (463)
- Geolokalizacja (465)
- Walidacja (466)
- CSS 3 (466)
- Nowe selektory (471)
- Nowe własności (472)
- Twitter Bootstrap (473)
- CSS 4 (473)
- HTML DOM (477)
- Metody dostępne w DOM (477)
- Właściwości dostępne w DOM (479)
- Poziomy DOM (479)
- JavaScript (480)
- Składnia języka (480)
- Możliwości JavaScriptu (483)
- JQuery (484)
- Instalacja jQuery (485)
- Selektory i filtry (485)
- Zdarzenia (487)
- Efekty w postaci animacji (488)
- Metody (488)
- Przechodzenie po elementach HTML (489)
- JQuery UI (490)
- JQuery Mobile (490)
- AJAX (491)
- JSON (492)
- XMLHttpRequest (493)
- AJAX w jQuery (494)
- MongoDB (498)
- RavenDB (498)
- Metatagi (499)
- Znacznik
- Opis strony (500)
- Słowa kluczowe (500)
- Wartości noindex i nofollow (500)
- Znaczniki HTML (500)
- Linkowanie (501)
- Zaplecze, katalogi stron i precle (502)
- Skrypty katalogów (502)
- Skrypty blogowe (503)
- Schematy linkowania (503)
- Schemat koła (503)
- Schemat piramidy (504)
- Gwiazda (504)
- Schematy mieszane (505)
- Linkowanie wewnętrzne (505)
- "Długi ogon" (505)
- Przyjazne adresy URL - Friendly URL (506)
- Pliki związane z pozycjonowaniem (506)
- robots.txt (506)
- sitemap.xml (507)
- .htaccess (508)
- Filtry i kary (509)
- Ban (509)
- Sandbox (509)
- Zmiany algorytmu Google (510)
- Panda (510)
- Pingwin (510)
- EDM (511)
- Narzędzia związane z pozycjonowaniem (511)
- Google Analytics i Google Webmasters Tools (511)
- Narzędzia do pracy z tekstem (511)
- Systemy wymiany linków (512)
- Półautomaty, "dodawarki" i automaty do postowania (512)
- Inne narzędzia (513)
Wstęp (15)
Rozdział 1. C# - teoria i praktyka (19)
Rozdział 2. Wzorce architektoniczne (125)
Rozdział 3. Microsoft .NET Framework (135)
Rozdział 4. Entity Framework 6 (157)
Rozdział 5. ASP.NET MVC 5 (185)
Rozdział 6. Web serwisy i ASP.NET Web API 2 (251)
Rozdział 7. Narzędzia, licencje i ceny (263)
Rozdział 8. Aplikacja i wdrożenie (277)
Dodatek A Zasady i metodologie w programowaniu (427)
Dodatek B HTTP i SSL/TLS (443)
Dodatek C HTML 5 i CSS 3 (453)
Dodatek D HTML DOM i JavaScript (477)
Dodatek E Bazy nierelacyjne (497)
Dodatek F Podstawy pozycjonowania w Google (499)
Skorowidz (515)
(500)Helion - inne książki
-
Nowość Bestseller Promocja
To wydanie książki zostało zaktualizowane pod kątem języka PHP 8. Za jej pomocą opanujesz solidne podstawy programowania zorientowanego obiektowo w PHP, a następnie zapoznasz się z zasadami projektowania kodu, narzędziami i zalecanymi rozwiązaniami, które ułatwiają tworzenie, testowanie i wdrażanie niezawodnych aplikacji. Sporo miejsca poświęcono tu wzorcom projektowym, w tym wzorcom biznesowym i bazodanowym. Omówiono również narzędzia i praktyki pomocne w pracy zespołowej, jak praca z systemem Git czy zarządzanie wersjami i zależnościami przy użyciu Composera. Nie zabrakło także takich ważnych zagadnień jak strategie automatycznych testów i zasady ciągłej integracji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
PHP 8. Obiekty, wzorce, narzędzia. Poznaj obiektowe usprawnienia języka PHP, wzorce projektowe i niezbędne narzędzia programistyczne. Wydanie VI PHP 8. Obiekty, wzorce, narzędzia. Poznaj obiektowe usprawnienia języka PHP, wzorce projektowe i niezbędne narzędzia programistyczne. Wydanie VI
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Oto przewodnik po inżynierii detekcji, przeznaczony dla inżynierów zabezpieczeń i analityków bezpieczeństwa. Zaprezentowano w nim praktyczną metodologię planowania, budowy i walidacji mechanizmów wykrywania zagrożeń. Opisano zasady pracy z frameworkami służącymi do testowania i uwierzytelniania programu inżynierii detekcji. Książka zawiera przykłady dotyczące zagadnień z całego cyklu, od utworzenia reguły detekcji po jej walidację, a omawianej tematyce towarzyszy bogaty zestaw samouczków, projektów i pytań sprawdzających. To doskonałe źródło wiedzy o zasadach pracy inżyniera detekcji i o ciągłym rozwoju tej dziedziny.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Inżynieria detekcji cyberzagrożeń w praktyce. Planowanie, tworzenie i walidacja mechanizmów wykrywania zagrożeń Inżynieria detekcji cyberzagrożeń w praktyce. Planowanie, tworzenie i walidacja mechanizmów wykrywania zagrożeń
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Ta książka łączy perspektywy inżynierów, ludzi biznesu, przedstawicieli rządów i społeczników. Ułatwia zrozumienie korzyści i szans, jakie niosą ze sobą autonomiczne systemy oparte na uczeniu maszynowym. Zawiera siedem ważnych zasad, które pozwolą na ograniczanie ryzyka nadużyć i wypadków związanych z AI, a także zapewnią, by technologie tego rodzaju służyły rozwojowi ludzkości. Cztery z zasad dotyczą samych systemów i ich projektowania: uwzględniania ryzyka dla ludzi, przejrzystości działania, zapewnienia ochrony danych osobowych i ograniczania tendencyjności. Pozostałe trzy odnoszą się do organizacji tworzących systemy AI, stosowanych w nich procedur i kultury organizacyjnej. Co ważne, w książce znalazły się przykłady dobrych praktyk, jak również liczne rzeczowe uwagi i pożyteczne wskazówki.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Dylemat sztucznej inteligencji. 7 zasad odpowiedzialnego tworzenia technologii Dylemat sztucznej inteligencji. 7 zasad odpowiedzialnego tworzenia technologii
(32,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.69 zł
54.90 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Dzięki temu praktycznemu przewodnikowi sprawdzisz, jak działa Angular podczas tworzenia dziesięciu zróżnicowanych funkcjonalnych aplikacji internetowych. Nauczysz się też integrować go z różnymi bibliotekami i narzędziami, takimi jak Angular Router, Scully, Electron, wątki robocze usług Angulara czy narzędzia Nx do zarządzania repozytoriami monolitycznymi. Poszczególnych technologii użyjesz do tworzenia ciekawych projektów: aplikacji pogodowej w technice PWA, mobilnej aplikacji do geotagowania zdjęć, biblioteki komponentów interfejsu użytkownika i innych. Dowiesz się też, jak dostosować interfejs CLI Angulara do swoich potrzeb.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Angular. Dziesięć praktycznych aplikacji internetowych z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań technologicznych. Wydanie III Angular. Dziesięć praktycznych aplikacji internetowych z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań technologicznych. Wydanie III
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
To drugie wydanie przewodnika dla programistów, którzy chcą efektywnie budować atrakcyjne złożone front-endy aplikacji. Uwzględniono tu nowe elementy Reacta 18, w tym hooki, biblioteki do zarządzania stanem, jak również najnowszą wersję języka TypeScript. Dzięki tej książce nauczysz się tworzyć przejrzyste i łatwe w utrzymaniu komponenty React, które mogą być wielokrotnie używane ― dobrze zorganizowane, bazujące na nowoczesnych wzorcach projektowych. Dowiesz się też, jak projektować bezpiecznie typowane komponenty, jak zarządzać złożonymi stanami, a także jak interaktywnie korzystać z web API GraphQL . Poznasz też metody pisania solidnych testów jednostkowych dla komponentów React za pomocą JEST.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
React i TypeScript. Reaktywne tworzenie stron internetowych dla początkujących. Wydanie II React i TypeScript. Reaktywne tworzenie stron internetowych dla początkujących. Wydanie II
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Autodesk Fusion 360 jest kompleksowym oprogramowaniem chmurowym, dzięki któremu stworzysz nawet bardzo rozbudowane zunifikowane projekty w 3D. W razie potrzeby wykonasz w nim również symulacje, przygotujesz dokumentację projektu i opracujesz jego dane. Fusion 360 łączy funkcje 3D CAD, CAM, CAE i PCB. Pozwala między innymi realizować zadania z zakresu wzornictwa przemysłowego, projektowania mechanicznego i symulacji obliczeniowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(34,20 zł najniższa cena z 30 dni)
37.05 zł
57.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Zrób pierwszy krok w stronę fascynującego świata automatyzacji zadań. Poznaj PowerShell, potężne narzędzie, które ułatwia pracę administratorów na całym świecie, i zaprzęgnij go do pracy. Dzięki umiejętnemu posługiwaniu się krótkimi i nieskomplikowanymi poleceniami będziesz w stanie łatwo i szybko wykonywać czynności, których realizacja wymagała dotąd znacznie większego wysiłku. Słowem, robić więcej, robiąc mniej.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
25.92 zł
39.90 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Trzymasz w rękach drugie wydanie książki, którą docenili specjaliści bezpieczeństwa IT na całym świecie. Dzięki niej zrozumiesz zasady tworzenia skutecznych strategii cyberbezpieczeństwa dla swojej organizacji. Poznasz długoterminowe trendy w ujawnianiu i wykorzystywaniu luk w zabezpieczeniach, regionalne różnice w rozpowszechnieniu szkodliwego oprogramowania, leżące u ich podstaw czynniki społeczno-ekonomiczne, a także ewolucję ransomware. Zdobędziesz także cenne informacje na temat zagrożeń, których źródłami są rządy państw, i zapoznasz się z dogłębną analizą nowoczesnych strategii cyberbezpieczeństwa w chmurze. Dzięki tej wciągającej lekturze dowiesz się, jak wygląda dobra analiza cyberzagrożeń i jak oceniać skuteczność strategii cyberbezpieczeństwa w organizacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Zagrożenia cyberbezpieczeństwa i rozwój złośliwego oprogramowania. Poznaj strategie obrony przed współczesnymi niebezpieczeństwami. Wydanie II Zagrożenia cyberbezpieczeństwa i rozwój złośliwego oprogramowania. Poznaj strategie obrony przed współczesnymi niebezpieczeństwami. Wydanie II
(65,40 zł najniższa cena z 30 dni)
70.85 zł
109.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Dzięki tej przystępnej książce zrozumiesz metody działania wielkich modeli językowych i techniki szkolenia modeli generatywnych. Następnie zapoznasz się z przypadkami użycia, w których ChatGPT sprawdzi się najlepiej, a w efekcie zwiększy produktywność i kreatywność. Dowiesz się też, jak wchodzić w interakcje z ChatGPT, tworzyć lepsze prompty i korzystać z funkcji uczenia się. Znajdziesz tu rozdziały dla marketingowców, naukowców i programistów, ułatwiające szybkie zastosowanie nabytej wiedzy w praktyce. Przekonasz się również, jak w środowisku korporacyjnym stosować interfejsy API modeli OpenAI dostępne w infrastrukturze Azure. Dla każdego scenariusza podano kompletną implementację w Pythonie, korzystającą z bibliotek Streamlit i LangChain do integracji modeli AI z aplikacjami.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Generatywna sztuczna inteligencja z ChatGPT i modelami OpenAI. Podnieś swoją produktywność i innowacyjność za pomocą GPT3 i GPT4 Generatywna sztuczna inteligencja z ChatGPT i modelami OpenAI. Podnieś swoją produktywność i innowacyjność za pomocą GPT3 i GPT4
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Oto zaktualizowane wydanie popularnego przewodnika, dzięki któremu skorzystasz z ponad dwustu sprawdzonych receptur bazujących na najnowszych wydaniach bibliotek Pythona. Wystarczy, że skopiujesz i dostosujesz kod do swoich potrzeb. Możesz też go uruchamiać i testować za pomocą przykładowego zbioru danych. W książce znajdziesz receptury przydatne do rozwiązywania szerokiego spektrum problemów, od przygotowania i wczytania danych aż po trenowanie modeli i korzystanie z sieci neuronowych. W ten sposób wyjdziesz poza rozważania teoretyczne czy też matematyczne koncepcje i zaczniesz tworzyć aplikacje korzystające z uczenia maszynowego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Uczenie maszynowe w Pythonie. Receptury. Od przygotowania danych do deep learningu. Wydanie II Uczenie maszynowe w Pythonie. Receptury. Od przygotowania danych do deep learningu. Wydanie II
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas:
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: C# 6.0 i MVC 5. Tworzenie nowoczesnych portali internetowych Krzysztof Żydzik, Tomasz Rak (34) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(20)
(3)
(1)
(4)
(5)
(1)
więcej opinii
ukryj opinie