Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV
- Autor:
- Bruce Eckel
- Czasowo niedostępna
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.8/6 Opinie: 143
- Stron:
- 1248
- Druk:
- oprawa twarda
Opis
książki
:
Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV
Poznaj najnowszą wersję języka Java
- Opanuj zasady projektowania obiektowego
- Wykorzystaj Javę do tworzenia aplikacji
- Zastosuj najnowsze narzędzia i techniki
Popularność Javy stale rośnie, a każda następna wersja tego języka wnosi coś nowego. Poznanie wszystkich możliwości drzemiących w Javie wymaga sięgnięcia do sprawdzonego źródła wiedzy -- książki "Thinking in Java". To światowy bestseller, który zyskał zasłużoną sławę najlepszego podręcznika do nauki Javy. Wzbudził entuzjazm i uznanie programistów przede wszystkim dzięki wyjątkowej przejrzystości, przemyślanej strukturze i trafnie dobranym przykładom.
Książka "Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV" zawiera szczegółowe omówienie zasad programowania w Javie. Przeznaczona jest dla początkujących programistów i dla ekspertów. Przystępnie prezentuje zarówno zagadnienia podstawowe, jak i zaawansowane. Dziesiątki przykładów ułatwiają zrozumienie każdego tematu. Wszystko to sprawia, że poznajemy prawdziwą Javę -- uniwersalną, czytelną, niezależną od platformy systemowej. Czytając tę książkę, dowiesz się, co jest niezbędne do tworzenia wydajnych i bezpiecznych aplikacji w Javie.
- Projektowanie obiektowe
- Zasady dokumentowania kodu źródłowego
- Operatory i sterowanie przebiegiem wykonywania programu
- Inicjalizacja i usuwanie obiektów
- Kolekcje obiektów
- Obsługa błędów
- Operacje wejścia i wyjścia
- Programowanie współbieżne
- Projektowanie interfejsów użytkownika
Przekonaj się, dlaczego książka "Thinking in Java"
jest uznawana za najlepszy podręcznik Javy dostępny na rynku.
Wybrane bestsellery
-
Nowość Promocja
To dziewiąte wydanie znakomitego podręcznika programowania dla początkujących, starannie zaktualizowane i uzupełnione o informacje dotyczące Java Platform, Standard Edition 17. Książka rozpoczyna się od solidnej dawki wiedzy o kompilacji i uruchamianiu programu w Javie, słowach kluczowych i istotnych konstrukcjach w tym języku. Krok po kroku przedstawia kolejne, coraz bardziej zaawansowane zagadnienia dotyczące obiektów, dziedziczenia czy wyjątków, a także współbieżności, typów sparametryzowanych, wyrażeń lambda i modułów. Poszczególne partie materiału są bogato uzupełnione przykładami kodu z komentarzami, praktycznymi ćwiczeniami, testami sprawdzającymi, wskazówkami i dodatkowymi informacjami. Przejrzysty układ podręcznika, jasny i zrozumiały język dodatkowo ułatwia naukę.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
85.14 zł
129.00 zł (-34%) -
Promocja
Dzięki tej książce zrozumiesz bazowe koncepcje programowania funkcyjnego i przekonasz się, że możesz włączać je do kodu bez rezygnacji z paradygmatu obiektowego. Dowiesz się również, kiedy w swojej codziennej pracy używać takich opcji jak niemutowalność i funkcje czyste i dlaczego warto to robić. Poznasz różne aspekty FP: kompozycję, ekspresyjność, modułowość, wydajność i efektywne manipulowanie danymi. Nauczysz się korzystać z FP w celu zapewnienia wyższego bezpieczeństwa i łatwiejszego utrzymywania kodu. Te wszystkie cenne umiejętności ułatwią Ci pisanie bardziej zwięzłego, rozsądnego i przyszłościowego kodu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Java. Podejście funkcyjne. Rozszerzanie obiektowego kodu Javy o zasady programowania funkcyjnego Java. Podejście funkcyjne. Rozszerzanie obiektowego kodu Javy o zasady programowania funkcyjnego
(52,20 zł najniższa cena z 30 dni)
57.42 zł
87.00 zł (-34%) -
Promocja
Java. Podręcznik na start to pozycja idealna dla każdego, kto chce podjąć takie kroki. W przystępny sposób zaznajamia nie tylko z językiem, ale też z podstawowymi koncepcjami stosowanymi podczas programowania - w obrazowy sposób przyrównuje je do sytuacji znanych spoza świata wirtualnego. Autor nie poprzestaje na podstawach i objaśnia także bardziej zaawansowane zagadnienia, dokonuje również przeglądu zmian, jakie w ciągu ostatnich lat zaszły w kolejnych wersjach Javy. Ostatnie rozdziały poświęca bardziej złożonym aspektom korzystania z tego języka programowania, w tym funkcjonowaniu mechanizmów odśmiecania pamięci, maszynie wirtualnej Javy i jej kompilatorom.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Oto kolejne wydanie zwięzłego podręcznika dla programistów Javy, który ma ułatwić maksymalne wykorzystanie technologii tego języka w wersji 17. Treść została skrupulatnie przejrzana i uzupełniona o materiał dotyczący nowości w obiektowym modelu Javy. Pierwsza część książki obejmuje wprowadzenie do języka i do pracy na platformie Javy. Druga zawiera opis podstawowych pojęć i interfejsów API, których znajomość jest niezbędna każdemu programiście Javy. Mimo niewielkiej objętości w podręczniku znalazły się liczne przykłady wykorzystania potencjału tego języka programowania, a także zastosowania najlepszych praktyk programistycznych w rzeczywistej pracy.- Druk
(44,50 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Promocja
Oto zaktualizowane i uzupełnione wydanie zwięzłego wprowadzenia do Javy SE 17, przeznaczonego dla profesjonalnych programistów Javy. Przedstawiono w nim wszystkie istotne zagadnienia, łącznie z takimi koncepcjami jak wyrażenia lambda i strumienie, nowoczesnymi konstrukcjami, jak rekordy i klasy zapieczętowane, a także zaawansowanymi technikami programowania współbieżnego. Książka została pomyślana w taki sposób, aby wszystkie ważne zmiany wprowadzone w najnowszej wersji Javy zostały zaprezentowane w esencjonalnej formie. Informacje uporządkowano tak, aby ułatwić szybki dostęp i łatwe zrozumienie potrzebnego zagadnienia. W przewodniku znalazło się też mnóstwo praktycznych informacji wraz z przykładami kodu, pozwalającymi natychmiast przetestować wszystkie nowości.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Java. Przewodnik doświadczonego programisty. Wydanie III Java. Przewodnik doświadczonego programisty. Wydanie III
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Oto dwunaste wydanie wyczerpującego kompendium, w pełni zaktualizowane, uzupełnione o nowości wprowadzone w Java SE 17. Opisano w nim cały język Java: jego składnię, słowa kluczowe i najistotniejsze zasady programowania. Znalazły się tu także informacje dotyczące biblioteki Java API, takie jak operacje wejście-wyjścia, biblioteka strumieni i techniki programowania współbieżnego. Nie zabrakło opisu biblioteki Swing, JavaBeans i serwletów, jak również licznych przykładów praktycznego zastosowania Javy. Wyczerpująco omówiono najnowsze możliwości języka, takie jak rekordy, klasy zapieczętowane czy też wyrażenia switch. Podręcznik został napisany w sposób przejrzysty, jasnym i zrozumiałym językiem, co znakomicie ułatwia naukę, a poszczególne zagadnienia zilustrowano licznymi przykładowymi fragmentami kodu źródłowego. To sprawia, że z kompendium skorzystają wszyscy programiści Javy, zarówno początkujący, jak i profesjonalni deweloperzy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(119,40 zł najniższa cena z 30 dni)
129.35 zł
199.00 zł (-35%) -
Promocja
Ta książka, podobnie jak inne pozycje z serii Rusz głową!, została przygotowana zgodnie z jedyną w swoim rodzaju metodyką nauczania, wykorzystującą zasady funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki zagadkom, tajemnicom do rozwiązania, zabawnym ćwiczeniom i przystępnie podanej wiedzy bez trudu przyswoisz nawet dość złożone koncepcje, takie jak wyrażenia lambda, typy ogólne czy programowanie sieciowe i funkcyjne. Znajdziesz tu zabawne i niekonwencjonalne ilustracje, świetne analogie, pogawędki prowadzone przy kominku przez programistę i kompilator. To wszystko sprawia, że ta pozycja jest absolutnie wyjątkowym i niezwykle skutecznym podręcznikiem!- Druk
(89,40 zł najniższa cena z 30 dni)
96.85 zł
149.00 zł (-35%) -
Promocja
Ta książka jest kolejnym, zaktualizowanym i uzupełnionym wydaniem kultowego podręcznika dla profesjonalnych programistów Javy. To pierwszy tom, w którym opisano podstawy języka i najważniejsze zagadnienia związane z programowaniem interfejsu użytkownika, a także kolekcje, wyrażenia lambda, techniki programowania współbieżnego i funkcyjnego. W tym wydaniu poszczególne zagadnienia zoptymalizowano pod kątem Javy 17, opisano też takie nowości jak bloki tekstu, rozszerzenia konstrukcji switch, rekordy, dopasowywanie wzorców operatora instanceof, klasy zapieczętowane i wiele więcej. Podręcznik zawiera mnóstwo przykładów kodu, obrazujących zasady działania niemal każdej opisywanej funkcji czy biblioteki.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
82.56 zł
129.00 zł (-36%) -
Promocja
To dwunaste, rozszerzone wydanie znakomitego podręcznika do nauki Javy, w pełni przejrzane, poprawione i zaktualizowane (uwzględnia nowości wprowadzone w Javie SE 9, 10 i 11). Ułatwia zdobycie solidnych podstaw języka i płynne przejście do tworzenia programów służących do rozwiązywania konkretnych problemów z takich dziedzin jak matematyka, ekonomia, finanse, tworzenie gier i animacji. W książce precyzyjnie wyjaśniono zasady korzystania z różnych struktur danych i tworzenia algorytmów. Zamieszczono również wskazówki dotyczące ich implementacji i wydajności. Zrozumienie prezentowanych treści jest łatwiejsze dzięki licznym przykładom i ćwiczeniom do samodzielnego wykonania. Znakomitym uzupełnieniem materiału są także uwagi, ostrzeżenia i wskazówki programistyczne, zawierające cenne porady i przemyślenia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII
(59,90 zł najniższa cena z 30 dni)
59.90 zł
199.00 zł (-70%) -
W tej książce opisano wiele funkcjonalności, narzędzi i procedur, dzięki którym można poprawić efektywność kodu napisanego w Javie 8 i 11 LTS. Główny nacisk położono na zagadnienia istotne dla środowisk produkcyjnych, ale przedstawiono również ciekawe nowe technologie, takie jak kompilacja z wyprzedzeniem i eksperymentalne kolektory. Znalazło się tu także omówienie nowości w mechanizmie porządkowania pamięci i rejestratorze Java Flight Recorder, zaprezentowano kwestie funkcjonowania Javy w środowiskach kontenerowych, udoskonalone narzędzie JMH, kompilatory JIT, współdzielone klasy danych, narzędzia do monitorowania wydajności i wiele innych. Książkę doceni każdy inżynier zajmujący się JVM, który chce poradzić sobie z nietypowym działaniem systemu, wyciekami pamięci i problemami z jej porządkowaniem.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Wydajność Javy. Szczegółowe porady dotyczące programowania i strojenia aplikacji w Javie. Wydanie II Wydajność Javy. Szczegółowe porady dotyczące programowania i strojenia aplikacji w Javie. Wydanie II
Czasowo niedostępna
Bruce Eckel - pozostałe książki
-
Książka zawiera szczegółowe omówienie zasad programowania w Javie. Przeznaczona jest dla początkujących programistów i dla ekspertów. Przystępnie prezentuje zarówno zagadnienia podstawowe, jak i zaawansowane. Dziesiątki przykładów ułatwiają zrozumienie każdego tematu. Wszystko to sprawia, że poznajemy prawdziwą Javę -- uniwersalną, czytelną, niezależną od platformy systemowej.
- Druk pkt
Niedostępna
-
Doskonały podręcznik programowania obiektowego w najważniejszym języku ery internetu Nagroda dla najlepszej książki przyznana przez redakcję JavaWorld w roku 2001. Nagroda dla najlepszej książki przyznana przez czytelników JavaWorld w roku 2000. Nagroda od Software Development Magazine w roku 1999. Nagroda dla najlepszej książki przyznana prze
- Druk pkt
Niedostępna
-
"Najlepsza książka na temat Javy", "Jeden ze zdecydowanie najlepszych kursów Javy, jaki kiedykolwiek widziałem, dla jakiegokolwiek języka" -- to wybrane opinie o propozycji wydawnictwa Helion. Książka zarówno dla początkujących, jak i ekspertów: Uczy języka Java, nie zaś mechanizmów zależnych od platformy systemowej. Poprzez omówienie podstaw wprow
- Druk pkt
Niedostępna
-
Promocja
Atomowy Kotlin to książka dla wszystkich, którzy chcą nauczyć się Kotlina stosunkowo młodego, ale bardzo popularnego i pożądanego na rynku pracy języka programowania. Nieważne, czy jesteś początkującym, czy doświadczonym programistą, dzięki tej publikacji Kotlin nie będzie miał dla Ciebie żadnych tajemnic. Autorzy Buce Eckel i Svetlana Isakova uczą- ePub + Mobi pkt
(111,20 zł najniższa cena z 30 dni)
111.20 zł
139.00 zł (-20%) -
Nauka języka C++ i szczegółowe poznanie jego możliwości to poważne wyzwanie nie tylko dla początkującego, ale również dla zaawansowanego programisty. W książce Bruce Eckel w doskonały sposób przedstawił podstawowe zagadnienia związane z tym językiem. Jeśli opanowałeś materiał z tej książki, możesz rozpocząć lekturę drugiego tomu.
- Druk pkt
Niedostępna
-
C++ to jeden z najpopularniejszych języków programowania, w którym napisano szereg profesjonalnych aplikacji, a nawet kilka systemów operacyjnych. Nie bez przyczyny uważany jest on za trudny do opanowania, stanowiąc poważne wyzwanie, zarówno dla programistów, jak i dla autorów podręczników. Wieloletnie doświadczenie w nauczaniu programowania Bruce"
- Druk pkt
Niedostępna
Ebooka "Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV (5) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: www.instagram.com/katherine_the_bookworm/ Damian SowińskiRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Świetna książka, dobrze i przejrzyście opisane najważniejsze cechy tego języka, polecam
-
Recenzja: www.instagram.com/katherine_the_bookworm/ Grzegorz Józef ProndzińskiRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książka nie dla całkiem początkujących. Poszerza horyzonty. Zupełnie odmieniła moje spojrzenie na programowania. Zgodnie z tytułem odmienia myślenie programisty i czyni programowanie naturalnym. Książka niezbędna na półce programisty.
-
Recenzja: www.instagram.com/katherine_the_bookworm/ Wiesław JabłońskiRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książka w prosty i przejrzysty sposób wyjaśnia oraz przedstawia złożone aspekty projektowania oprogramowania obiektowego. Jest to nieliczna pozycja na polskim rynku, która w tak kompleksowy sposób omawia wszystkie najważniejsze aspekty posługiwania się językiem Java. Publikację można polecić zarówno dla mniej doświadczonych programistów (początkujących) oraz dla bardziej zaawansowanych (expertów). Również stanowi doskonałe uzupełnienie wiedzy zdobytej w czasie wykładów na każdej uczelni technicznej.
-
Recenzja: Magazyn Internet KK; 05/2006Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Java kusi wielu programistów możliwością tworzenia kodu, który można łatwo uruchamiać na wielu platformach sprzętowych i programowych. W nauce tego języka pomocne może być m.in. najnowsze, czwarte już wydanie książki "Thinking in Java", która cieszy się statusem światowego bestsellera. Nowością w tej edycji są przede wszystkim informacje o ulepszeniach wprowadzonych w Javie SE5 i SE6, które objęły większość poruszanych zagadnień. Autor dokonał również zmiany organizacji materiału i jego podziału na rozdziały.
Lekturę liczącej grubo ponad tysiąc stron pozycji rozpoczynamy od wprowadzenia w świat obiektów stanowiących podstawę Javy. Następnie poznajemy operatory, techniki sterowania przebiegiem wykonywania kodu oraz rolę konstruktorów. Bruce Eckel prowadzi nas przez zagadnienia związane z kontrolą dostępu, wielokrotnym wykorzystywaniem klas, polimorfizmem i interfejsami. Uczy posługiwania się klasami wewnętrznymi, kolekcjami obiektów oraz obsługi błędów za pomocą wyjątków. Dostarcza informacji o przetwarzaniu ciągów znaków, różnych rodzajach typów i tablicach. Sporo miejsca poświęca też kontenerom i operacjom wejścia-wyjścia, umożliwiającym korzystanie z plików.
W książce znajdziemy również materiały traktujące o adnotacjach, zyskującym na znaczeniu w dobie wielordzeniowych procesorów programowaniu wielowątkowym, a także o metodach tworzenia graficznych interfejsów użytkownika. Całość uzupełniają dodatki, w których zaprezentowane zostały interesujące zasoby oraz środowiska programistyczne wykorzystywane do tworzenia aplikacji w Javie.
Polska edycja książki "Thinking in Java" to obszerny, szczegółowy przewodnik przybliżający zasady tworzenia programów za pomocą języka Java. Znajdą w nim szereg wartościowych informacji zarówno początkujący programiści, jak i doświadczeni twórcy aplikacji. Istotne ułatwienie w zrozumieniu poszczególnych zagadnień stanowią liczne programy przykładowe. Warto też zwrócić uwagę na fakt, iż autor tej pozycji od ponad 20 lat zajmuje się prowadzeniem wykładów i seminariów na całym świecie. Zdobyte w tym okresie doświadczenia pozwoliły mu na napisanie publikacji, która bez wątpienia zasługuje na uwagę adeptów sztuki programowania w Javie.
-
Recenzja: Software Developers Journal 03/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Od jakiegoś już czasu nosiłem się z zamiarem rozpoczęcia nauki języka Java. Rosnące znaczenie tego języka na rynku sprawia, że jego znajomość staje się niemalże obowiązkowa. Dlatego gdy książka "Thinking In Java" wpadła mi w ręce, uznałem to za dobry moment by zamienić plany w faktyczne działanie. Bruce Eckel od kilkunastu lat prowadzi seminaria i kursy języków Java oraz C++. Jest również autorem wielu książek z tych dziedzin, przekazując poprzez nie wiedzę w sposób podyktowany zdobytym doświadczeniem pedagogicznym.
Według autora, celem omawianej książki jest zaprezentowanie materiału w wystarczająco prosty sposób, by każde zagadnienie dało się łatwo zgłębić przed dalszą lektur. Moje doświadczenie z książką potwierdza, że ten cel został osiągnięty. Starannie dobrana kolejność prezentowanych zagadnień bardzo łagodnie wprowadza do świata Javy nawet osoby, które wcześniej miały tylko luźne związki z programowaniem.
Pierwszy rozdział poświęcony został całkowicie teoretycznemu zapoznaniu czytelnika z pojęciami oraz ogólnymi koncepcjami związanymi z programowaniem obiektowym. Kolejnych 21 rozdziałów krok po kroku rozszerza nasz wiedzę o języku o coraz bardziej zaawansowane elementy, jednak idealnie dobrane tempo dozowania informacji sprawia, że nigdy nie czujemy się przytoczeni zbyt dużą dawką nowości w zbyt krótkim czasie. Umieszczone w odpowiednich punktach tekstu ćwiczenia praktyczne pozwalają na bieżąco utrwalać zdobywaną wiedzę.
Od strony merytorycznej książka prezentuje się doskonale. Zaczynając od podstaw, jak składnia języka, poprzez zasady budowania klas i obsługi wyjątków, po zaawansowane opisy elementów biblioteki standardowej Javy i wprowadzenie typów generycznych. Ponad 150 stronicowy rozdział poświęcony został programowaniu współbieżnemu - wiedza bardzo cenna w erze procesorów dwu- i czterordzeniowych jeśli pragniemy w pełni wykorzystać możliwości obecnych i przyszłych komputerów.
Książce "Thinking In Java" daleko do bycia kompendium wiedzy o języku. Stanowi jednak świetny materiał dydaktyczny do nauki tego języka całkowicie od podstaw i w tej roli spisuje się na piątkę.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Thinking in Java, 4th Edition
- Tłumaczenie:
- Przemysław Szeremiota na podstawie tłumaczenia Adriana Nowaka, Szymona Kobalczyka, Łukasza Fryza i Piotra Rajcy
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-3442-7, 9788328334427
- Data wydania książki drukowanej :
- 2006-09-28
- Format:
- 164x239
- Numer z katalogu:
- 56758
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » Java - Programowanie
Spis treści książki
- Postępująca abstrakcja (38)
- Obiekt posiada interfejs (40)
- Obiekt dostarcza usługi (42)
- Ukrywanie implementacji (43)
- Wielokrotne wykorzystanie implementacji (44)
- Dziedziczenie (45)
- "Bycie czymś" a "bycie podobnym do czegoś" (48)
- Wymienialność obiektów z użyciem polimorfizmu (49)
- Hierarchia z pojedynczym korzeniem (52)
- Kontenery (53)
- Typy parametryzowane (typy ogólne) (54)
- Tworzenie obiektów i czas ich życia (55)
- Obsługa wyjątków - eliminowanie błędów (57)
- Współbieżność (57)
- Java i Internet (58)
- Czym jest sieć WWW? (58)
- Programowanie po stronie klienta (60)
- Programowanie po stronie serwera (65)
- Podsumowanie (65)
- Dostęp do obiektów poprzez referencje (67)
- Wszystkie obiekty trzeba stworzyć (68)
- Gdzie przechowujemy dane (69)
- Przypadek specjalny: typy podstawowe (70)
- Tablice w Javie (71)
- Nigdy nie ma potrzeby niszczenia obiektu (72)
- Zasięg (72)
- Zasięg obiektów (73)
- Własne typy danych - słowo class (74)
- Pola i metody (74)
- Metody, argumenty i wartości zwracane (76)
- Lista argumentów (76)
- Tworzenie programu w Javie (78)
- Widoczność nazw (78)
- Wykorzystanie innych komponentów (78)
- Słowo kluczowe static (79)
- Twój pierwszy program w Javie (81)
- Kompilacja i uruchomienie (83)
- Komentarze oraz dokumentowanie kodu (84)
- Dokumentacja w komentarzach (84)
- Składnia (85)
- Osadzony HTML (86)
- Niektóre znaczniki dokumentacyjne (86)
- Przykład dokumentowania kodu (88)
- Styl programowania (89)
- Podsumowanie (90)
- Ćwiczenia (90)
- Prosta instrukcja wyjścia (93)
- Używanie operatorów Javy (94)
- Kolejność operatorów (95)
- Przypisanie (95)
- Tworzenie nazw w wywołaniach metod (97)
- Operatory matematyczne (98)
- Jednoargumentowe operatory minus i plus (100)
- Operatory zwiększania i zmniejszania (100)
- Operatory relacji (101)
- Sprawdzanie równości obiektów (101)
- Operatory logiczne (103)
- Skracanie obliczenia wyrażenia logicznego (104)
- Literały (105)
- Zapis wykładniczy (106)
- Operatory bitowe (108)
- Operatory przesunięć (109)
- Operator trójargumentowy if-else (112)
- Operatory + i += dla klasy String (113)
- Najczęstsze pułapki przy używaniu operatorów (114)
- Operatory rzutowania (115)
- Obcinanie a zaokrąglanie (116)
- Promocja typu (117)
- W Javie nie ma "sizeof" (117)
- Kompendium operatorów (118)
- Podsumowanie (126)
- Prawda i fałsz (127)
- if-else (128)
- Iteracja (129)
- do-while (129)
- for (130)
- Operator przecinka (131)
- Składnia foreach (132)
- return (134)
- break i continue (135)
- Niesławne "goto" (136)
- switch (140)
- Podsumowanie (142)
- Gwarantowana inicjalizacja przez konstruktor (143)
- Przeciążanie metod (145)
- Rozróżnianie przeciążonych metod (147)
- Przeciążanie a typy podstawowe (148)
- Przeciążanie przez wartości zwracane (151)
- Konstruktory domyślne (152)
- Słowo kluczowe this (153)
- Wywoływanie konstruktorów z konstruktorów (155)
- Znaczenie słowa static (157)
- Sprzątanie: finalizacja i odśmiecanie pamięci (157)
- Do czego służy finalize() (158)
- Musisz przeprowadzić sprzątanie (159)
- Warunek zakończenia (160)
- Jak działa odśmiecacz pamięci (161)
- Inicjalizacja składowych (164)
- Określanie sposobu inicjalizacji (166)
- Inicjalizacja w konstruktorze (167)
- Kolejność inicjalizacji (167)
- Inicjalizacja zmiennych statycznych (168)
- Jawna inicjalizacja statyczna (171)
- Inicjalizacja egzemplarza (172)
- Inicjalizacja tablic (173)
- Zmienne listy argumentów (177)
- Typy wyliczeniowe (182)
- Podsumowanie (185)
- Pakiet - jednostka biblioteczna (188)
- Organizacja kodu (189)
- Tworzenie unikatowych nazw pakietów (191)
- Własna biblioteka narzędziowa (194)
- Wykorzystanie instrukcji import do zmiany zachowania (196)
- Pułapka związana z pakietami (196)
- Modyfikatory dostępu w Javie (196)
- Dostęp pakietowy (197)
- public: dostęp do interfejsu (198)
- private: nie dotykać! (199)
- protected: dostęp "na potrzeby" dziedziczenia (200)
- Interfejs i implementacja (202)
- Dostęp do klas (203)
- Podsumowanie (207)
- Składnia kompozycji (210)
- Składnia dziedziczenia (212)
- Inicjalizacja klasy bazowej (214)
- Delegacje (217)
- Łączenie kompozycji i dziedziczenia (218)
- Zapewnienie poprawnego sprzątania (220)
- Ukrywanie nazw (223)
- Wybór między kompozycją a dziedziczeniem (225)
- protected (226)
- Rzutowanie w górę (227)
- Dlaczego "w górę" (228)
- Jeszcze o kompozycji i dziedziczeniu (229)
- Słowo kluczowe final (229)
- Zmienne finalne (229)
- Metody finalne (233)
- Klasy finalne (235)
- Ostrożnie z deklaracją final (236)
- Inicjalizacja i ładowanie klas (237)
- Inicjalizacja w przypadku dziedziczenia (238)
- Podsumowanie (239)
- Rzutowanie w górę raz jeszcze (242)
- Zapominanie o typie obiektu (243)
- Mały trik (244)
- Wiązanie wywołania metody (245)
- Uzyskiwanie poprawnego działania (245)
- Rozszerzalność (248)
- Pułapka: "przesłanianie" metod prywatnych (251)
- Pułapka: statyczne pola i metody (252)
- Konstruktory a polimorfizm (253)
- Kolejność wywołań konstruktorów (253)
- Dziedziczenie a sprzątanie (255)
- Zachowanie metod polimorficznych wewnątrz konstruktorów (260)
- Kowariancja typów zwracanych (262)
- Projektowanie z użyciem dziedziczenia (263)
- Substytucja kontra rozszerzanie (264)
- Rzutowanie w dół a identyfikacja typu w czasie wykonania (265)
- Podsumowanie (267)
- Klasy i metody abstrakcyjne (269)
- Interfejsy (273)
- Rozdzielenie zupełne (276)
- "Dziedziczenie wielobazowe" w Javie (280)
- Rozszerzanie interfejsu poprzez dziedziczenie (283)
- Kolizje nazw podczas łączenia interfejsów (284)
- Adaptowanie do interfejsu (285)
- Pola w interfejsach (287)
- Inicjalizacja pól interfejsów (288)
- Zagnieżdżanie interfejsów (289)
- Interfejsy a wytwórnie (291)
- Podsumowanie (294)
- Tworzenie klas wewnętrznych (295)
- Połączenie z klasą zewnętrzną (297)
- .this i .new (299)
- Klasy wewnętrzne a rzutowanie w górę (300)
- Klasy wewnętrzne w metodach i zasięgach (302)
- Anonimowe klasy wewnętrzne (304)
- Jeszcze o wzorcu Factory Method (308)
- Klasy zagnieżdżone (310)
- Klasy wewnątrz interfejsów (312)
- Sięganie na zewnątrz z klasy wielokrotnie zagnieżdżonej (313)
- Dlaczego klasy wewnętrzne (314)
- Domknięcia i wywołania zwrotne (316)
- Klasy wewnętrzne a szkielety sterowania (319)
- Dziedziczenie po klasach wewnętrznych (325)
- Czy klasy wewnętrzne mogą być przesłaniane? (326)
- Lokalne klasy wewnętrzne (327)
- Identyfikatory klas wewnętrznych (329)
- Podsumowanie (329)
- Kontenery typowane i uogólnione (332)
- Pojęcia podstawowe (335)
- Dodawanie grup elementów (337)
- Wypisywanie zawartości kontenerów (339)
- Interfejs List (341)
- Interfejs Iterator (345)
- Interfejs ListIterator (348)
- Klasa LinkedList (349)
- Klasa Stack (350)
- Interfejs Set (352)
- Interfejs Map (355)
- Interfejs Queue (359)
- PriorityQueue (360)
- Collection kontra Iterator (362)
- Iteratory a pętle foreach (365)
- Idiom metody-adaptera (367)
- Podsumowanie (370)
- Zarys koncepcji (376)
- Podstawy obsługi wyjątków (377)
- Argumenty wyjątków (378)
- Przechwytywanie wyjątku (379)
- Blok try (379)
- Obsługa wyjątków (379)
- Tworzenie własnych wyjątków (380)
- Rejestrowanie wyjątków (383)
- Specyfikacja wyjątków (386)
- Przechwytywanie dowolnego wyjątku (387)
- Stos wywołań (389)
- Ponowne wyrzucanie wyjątków (389)
- Sekwencje wyjątków (392)
- Standardowe wyjątki Javy (395)
- Przypadek specjalny: RuntimeException (396)
- Robienie porządków w finally (397)
- Do czego służy finally (399)
- Współdziałanie finally z return (401)
- Pułapka: zagubiony wyjątek (402)
- Ograniczenia wyjątków (404)
- Konstruktory (407)
- Dopasowywanie wyjątków (411)
- Rozwiązania alternatywne (413)
- Historia (414)
- Perspektywy (415)
- Przekazywanie wyjątków na konsolę (418)
- Zamiana wyjątków sprawdzanych na niesprawdzane (419)
- Wskazówki (421)
- Podsumowanie (421)
- Niezmienność ciągów znakowych (423)
- StringBuilder kontra przeciążony operator '+' (424)
- Niezamierzona rekursja (428)
- Operacje na egzemplarzach klasy String (430)
- Formatowanie wyjścia (432)
- Funkcja printf() (432)
- System.out.format() (432)
- Klasa Formatter (433)
- Specyfikatory formatu (434)
- Konwersje (435)
- Metoda String.format() (438)
- Wyrażenia regularne (439)
- Podstawy (440)
- Tworzenie wyrażeń regularnych (442)
- Kwantyfikatory (444)
- Klasy Pattern oraz Matcher (446)
- metoda split() (453)
- Operacje zastępowania (454)
- Metoda reset() (456)
- Wyrażenia regularne i operacje wejścia-wyjścia Javy (457)
- Skanowanie wejścia (459)
- Separatory wartości wejściowych (461)
- Skanowanie wejścia przy użyciu wyrażeń regularnych (462)
- Klasa StringTokenizer (463)
- Podsumowanie (463)
- Potrzeba mechanizmu RTTI (465)
- Obiekt Class (467)
- Literały Class (472)
- Referencje klas uogólnionych (475)
- Nowa składnia rzutowania (477)
- Sprawdzanie przed rzutowaniem (478)
- Użycie literałów klas (484)
- Dynamiczne instanceof (485)
- Zliczanie rekurencyjne (487)
- Wytwórnie rejestrowane (488)
- instanceof a równoważność obiektów Class (491)
- Refleksja - informacja o klasie w czasie wykonania (493)
- Ekstraktor metod (494)
- Dynamiczne proxy (497)
- Obiekty puste (501)
- Imitacje i zalążki (507)
- Interfejsy a RTTI (507)
- Podsumowanie (512)
- Porównanie z językiem C++ (516)
- Proste uogólnienia (517)
- Biblioteka krotek (519)
- Klasa stosu (522)
- RandomList (523)
- Uogólnianie interfejsów (524)
- Uogólnianie metod (527)
- Wykorzystywanie dedukcji typu argumentu (528)
- Metody uogólnione ze zmiennymi listami argumentów (531)
- Metoda uogólniona w służbie klasy Generator (531)
- Uniwersalny Generator (532)
- Upraszczanie stosowania krotek (533)
- Uniwersalny kontener Set (535)
- Anonimowe klasy wewnętrzne (538)
- Budowanie modeli złożonych (540)
- Tajemnica zacierania (542)
- Jak to się robi w C++ (543)
- Słowo o zgodności migracji (546)
- Kłopotliwość zacierania (547)
- Na krawędzi (548)
- Kompensacja zacierania (552)
- Tworzenie egzemplarzy typów (553)
- Tablice typów ogólnych (556)
- Ramy (560)
- Symbole wieloznaczne (564)
- Jak bystry jest kompilator? (567)
- Kontrawariancja (568)
- Symbole wieloznaczne bez ram konkretyzacji (571)
- Konwersja z przechwyceniem typu (576)
- Problemy (578)
- Typy podstawowe jako parametry typowe (578)
- Implementowanie interfejsów parametryzowanych (580)
- Ostrzeżenia przy rzutowaniu (580)
- Przeciążanie (582)
- Zawłaszczenie interfejsu w klasie bazowej (583)
- Typy samoskierowane (584)
- Osobliwa rekurencja uogólnienia (584)
- Samoskierowanie (585)
- Kowariancja argumentów (588)
- Dynamiczna kontrola typów (591)
- Wyjątki (592)
- Domieszki (594)
- Domieszki w C++ (594)
- Domieszki z użyciem interfejsów (595)
- Zastosowanie wzorca projektowego Decorator (596)
- Domieszki w postaci dynamicznych proxy (598)
- Typowanie utajone (599)
- Kompensacja braku typowania utajonego (604)
- Refleksja (604)
- Aplikowanie metody do sekwencji obiektów (605)
- Kiedy nie ma pod ręką odpowiedniego interfejsu (608)
- Symulowanie typowania utajonego za pomocą adapterów (610)
- Obiekty funkcyjne w roli strategii (613)
- Podsumowanie - czy rzutowanie jest aż tak złe? (618)
- Dalsza lektura (620)
- Co w nich takiego specjalnego? (621)
- Tablice to pełnoprawne obiekty (623)
- Tablice w roli wartości zwracanych (625)
- Tablice wielowymiarowe (627)
- Tablice a typy ogólne (631)
- Wytwarzanie danych testowych (633)
- Metoda Arrays.fill() (633)
- Generatory danych (634)
- Tworzenie tablic za pomocą generatorów (639)
- Narzędzia klasy Arrays (643)
- Kopiowanie tablic (643)
- Porównywanie tablic (645)
- Porównywanie elementów tablic (646)
- Sortowanie tablic (649)
- Przeszukiwanie tablicy posortowanej (650)
- Podsumowanie (652)
- Pełna taksonomia kontenerów (655)
- Wypełnianie kontenerów (656)
- Rozwiązanie z generatorem (657)
- Generatory dla kontenerów asocjacyjnych (659)
- Stosowanie klas abstrakcyjnych (662)
- Interfejs Collection (669)
- Operacje opcjonalne (672)
- Operacje nieobsługiwane (673)
- Interfejs List (675)
- Kontenery Set a kolejność elementów (678)
- SortedSet (681)
- Kolejki (683)
- Kolejki priorytetowe (684)
- Kolejki dwukierunkowe (685)
- Kontenery asocjacyjne (686)
- Wydajność (688)
- SortedMap (691)
- LinkedHashMap (692)
- Haszowanie i kody haszujące (693)
- Zasada działania hashCode() (696)
- Haszowanie a szybkość (699)
- Przesłonięcie metody hashCode() (702)
- Wybór implementacji (707)
- Infrastruktura testowa (708)
- Wybieranie pomiędzy listami (711)
- Zagrożenia testowania w małej skali (717)
- Wybieranie pomiędzy zbiorami (719)
- Wybieranie pomiędzy odwzorowaniami (720)
- Narzędzia dodatkowe (724)
- Sortowanie i przeszukiwanie list (727)
- Niemodyfikowalne kontenery Collection i Map (729)
- Synchronizacja Collection i Map (730)
- Przechowywanie referencji (731)
- WeakHashMap (734)
- Kontenery Java 1.0 i 1.1 (735)
- Vector i Enumeration (735)
- Hashtable (736)
- Stack (736)
- BitSet (738)
- Podsumowanie (740)
- Klasa File (741)
- Wypisywanie zawartości katalogu (742)
- Narzędzie do przeglądania katalogów (745)
- Tworzenie katalogów i sprawdzanie ich obecności (750)
- Wejście i wyjście (752)
- Typy InputStream (752)
- Typy OutputStream (753)
- Dodawanie atrybutów i użytecznych interfejsów (754)
- Odczyt z InputStream za pomocą FilterInputStream (755)
- Zapis do OutputStream za pomocą FilterOutputStream (756)
- Klasy Reader i Writer (757)
- Źródła i ujścia danych (758)
- Modyfikacja zachowania strumienia (758)
- Klasy niezmienione (759)
- Osobna i samodzielna RandomAccessFile (760)
- Typowe zastosowania strumieni wejścia-wyjścia (760)
- Buforowany plik wejścia (761)
- Wejście z pamięci (762)
- Formatowane wejście z pamięci (762)
- Wyjście do pliku (763)
- Przechowywanie i odzyskiwanie danych (765)
- Odczyt i zapis do plików o dostępie swobodnym (766)
- Strumienie-potoki (768)
- Narzędzia do zapisu i odczytu danych z plików (768)
- Odczyt plików binarnych (771)
- Standardowe wejście-wyjście (772)
- Czytanie ze standardowego wejścia (772)
- Zamiana System.out na PrintWriter (773)
- Przekierowywanie standardowego wejścia-wyjścia (773)
- Sterowanie procesami zewnętrznymi (774)
- Nowe wejście-wyjście (776)
- Konwersja danych (779)
- Pobieranie podstawowych typów danych (782)
- Widoki buforów (783)
- Manipulowanie danymi przy użyciu buforów (787)
- Szczegółowe informacje o buforach (787)
- Pliki odwzorowywane w pamięci (791)
- Blokowanie plików (795)
- Kompresja (798)
- Prosta kompresja do formatu GZIP (798)
- Przechowywanie wielu plików w formacie Zip (799)
- Archiwa Javy (JAR) (801)
- Serializacja obiektów (803)
- Odnajdywanie klasy (806)
- Kontrola serializacji (808)
- Stosowanie trwałości (815)
- XML (821)
- Preferencje (824)
- Podsumowanie (826)
- Podstawowe cechy typów wyliczeniowych (827)
- Wyliczenia a importy statyczne (828)
- Dodawanie metod do typów wyliczeniowych (829)
- Przesłanianie metod typu wyliczeniowego (830)
- Wyliczenia w instrukcjach wyboru (831)
- Tajemnica metody values() (832)
- Implementuje, nie dziedziczy (835)
- Wybór losowy (836)
- Organizacja na bazie interfejsów (837)
- EnumSet zamiast znaczników (841)
- Stosowanie klasy EnumMap (843)
- Metody specjalizowane dla elementów wyliczenia (844)
- Typy wyliczeniowe w łańcuchu odpowiedzialności (848)
- Typy wyliczeniowe a automaty stanów (851)
- Rozprowadzanie wielokrotne (856)
- Rozprowadzanie z udziałem typów wyliczeniowych (859)
- Stosowanie metod specjalizowanych dla elementów wyliczenia (861)
- Rozprowadzanie za pomocą EnumMap (863)
- Z tablicą dwuwymiarową (864)
- Podsumowanie (865)
- Podstawy składni adnotacji (868)
- Definiowanie adnotacji (869)
- Metaadnotacje (870)
- Procesory adnotacji (871)
- Elementy adnotacji (872)
- Ograniczenia wartości domyślnych (872)
- Generowanie plików zewnętrznych (873)
- Adnotacje nie dają się dziedziczyć (876)
- Implementowanie procesora (876)
- Przetwarzanie adnotacji za pomocą apt (879)
- Program apt a wizytacje (883)
- Adnotacje w testowaniu jednostkowym (886)
- @Unit a typy ogólne (895)
- Implementacja @Unit (896)
- Usuwanie kodu testującego (903)
- Podsumowanie (905)
- Oblicza współbieżności (908)
- Szybsze wykonanie (909)
- Ulepszanie projektu (911)
- Podstawy wielowątkowości (912)
- Definiowanie zadań (913)
- Klasa Thread (914)
- Wykonawcy (916)
- Zwracanie wartości z zadań (919)
- Usypianie - wstrzymywanie wątku (920)
- Priorytet wątku (921)
- Przełączanie (923)
- Wątki-demony (924)
- Wariacje na temat wątków (928)
- Terminologia (933)
- Łączenie wątków (934)
- Tworzenie reaktywnego interfejsu użytkownika (935)
- Grupy wątków (936)
- Przechwytywanie wyjątków (937)
- Współdzielenie zasobów (940)
- Niewłaściwy dostęp do zasobów (940)
- Rozstrzyganie współzawodnictwa o zasoby współdzielone (943)
- Atomowość i widoczność (948)
- Klasy "atomowe" (955)
- Sekcje krytyczne (956)
- Synchronizacja dostępu na bazie innych obiektów (961)
- Lokalna pamięć wątku (962)
- Przerywanie wykonania zadań (964)
- Ogród botaniczny (symulacja) (964)
- Przerywanie zablokowanego wątku (967)
- Wymuszanie przerwania wykonania (968)
- Sprawdzanie przerwania (976)
- Współdziałanie wątków (978)
- Metody wait() i notifyAll() (979)
- notify() kontra notifyAll() (984)
- Producenci i konsumenci (987)
- Producenci, konsumenci i kolejki (992)
- Przekazywanie danych pomiędzy zadaniami za pomocą potoków (997)
- Zakleszczenie (999)
- Nowe komponenty biblioteczne (1004)
- CountDownLatch (1004)
- CyclicBarrier (1006)
- DelayQueue (1008)
- PriorityBlockingQueue (1011)
- Sterowanie szklarnią - planowanie uruchamiania zadań (1014)
- Semaphore (1017)
- Exchanger (1020)
- Symulacje (1022)
- Symulacja okienka kasowego (1022)
- Symulacja sali restauracyjnej (1027)
- Rozdzielanie zadań (1031)
- Wydajność (1036)
- Porównanie technologii muteksów (1036)
- Kontenery bez blokad (1044)
- Blokowanie optymistyczne (1051)
- Blokady ReadWriteLock (1053)
- Obiekty aktywne (1055)
- Podsumowanie (1059)
- Dalsza lektura (1061)
- Aplety (1065)
- Podstawy biblioteki Swing (1066)
- Platforma prezentacyjna (1069)
- Tworzenie przycisku (1069)
- Przechwytywanie zdarzenia (1070)
- Obszary tekstowe (1073)
- Rozmieszczanie elementów interfejsu (1074)
- BorderLayout (1075)
- FlowLayout (1076)
- GridLayout (1076)
- GridBagLayout (1077)
- Pozycjonowanie bezpośrednie (1077)
- BoxLayout (1077)
- Najlepsze rozwiązanie? (1078)
- Model zdarzeń w Swingu (1078)
- Rodzaje zdarzeń i odbiorników (1079)
- Śledzenie wielu zdarzeń (1084)
- Wybrane komponenty Swing (1086)
- Przyciski (1087)
- Ikony (1089)
- Podpowiedzi (1091)
- Pola tekstowe (1091)
- Ramki (1093)
- Miniedytor (1094)
- Pola wyboru (1095)
- Przyciski wyboru (1096)
- Listy rozwijane (1097)
- Listy (1098)
- Zakładki (1100)
- Okna komunikatów (1100)
- Menu (1102)
- Menu kontekstowe (1107)
- Rysowanie (1109)
- Okna dialogowe (1112)
- Okna dialogowe plików (1115)
- HTML w komponentach Swing (1117)
- Suwaki i wskaźniki postępu (1117)
- Zmiana stylu interfejsu (1119)
- Drzewka, tabele i schowek (1121)
- JNLP oraz Java Web Start (1121)
- Swing a współbieżność (1126)
- Zadania długotrwałe (1126)
- Wizualizacja wielowątkowości interfejsu użytkownika (1133)
- Programowanie wizualne i komponenty JavaBean (1135)
- Czym jest komponent JavaBean? (1136)
- Wydobycie informacji o komponencie poprzez klasę Introspector (1138)
- Bardziej wyszukany komponent (1143)
- Komponenty JavaBean i synchronizacja (1146)
- Pakowanie komponentu JavaBean (1150)
- Bardziej złożona obsługa komponentów JavaBean (1151)
- Więcej o komponentach JavaBean (1152)
- Alternatywy wobec biblioteki Swing (1152)
- Flex - aplikacje klienckie w formacie Flash (1153)
- Ahoj, Flex (1154)
- Kompilowanie MXML (1155)
- MXML i skrypty ActionScript (1156)
- Kontenery i kontrolki (1156)
- Efekty i style (1158)
- Zdarzenia (1159)
- Połączenie z Javą (1159)
- Modele danych i wiązanie danych (1162)
- Kompilowanie i instalacja (1163)
- Aplikacje SWT (1164)
- Instalowanie SWT (1165)
- Ahoj, SWT (1165)
- Eliminowanie powtarzającego się kodu (1168)
- Menu (1170)
- Panele zakładek, przyciski i zdarzenia (1171)
- Grafika (1174)
- Współbieżność w SWT (1176)
- SWT czy Swing? (1178)
- Podsumowanie (1178)
- Zasoby (1179)
- Suplementy do pobrania (1181)
- Thinking in C (1181)
- Szkolenie Thinking in Java (1182)
- Szkolenie na CD-ROM-ie Hands-On Java (1182)
- Szkolenie Thinking in Objects (1182)
- Thinking in Enterprise Java (1183)
- Thinking in Patterns (with Java) (1184)
- Szkolenie Thinking in Patterns (1184)
- Konsultacja i analiza projektów (1185)
- Oprogramowanie (1187)
- Edytory i środowiska programistyczne (1187)
- Książki (1188)
- Analiza i projektowanie (1189)
- Python (1191)
- Lista moich książek (1191)
Przedmowa (19)
Wprowadzenie (29)
Rozdział 1. Wprowadzenie w świat obiektów (37)
Rozdział 2. Wszystko jest obiektem (67)
Rozdział 3. Operatory (93)
Rozdział 4. Sterowanie przebiegiem wykonania (127)
Rozdział 5. Inicjalizacja i sprzątanie (143)
Rozdział 6. Kontrola dostępu (187)
Rozdział 7. Wielokrotne wykorzystanie klas (209)
Rozdział 8. Polimorfizm (241)
Rozdział 9. Interfejsy (269)
Rozdział 10. Klasy wewnętrzne (295)
Rozdział 11. Kolekcje obiektów (331)
Rozdział 12. Obsługa błędów za pomocą wyjątków (375)
Rozdział 13. Ciągi znaków (423)
Rozdział 14. Informacje o typach (465)
Rozdział 15. Typy ogólne (515)
Rozdział 16. Tablice (621)
Rozdział 17. Kontenery z bliska (655)
Rozdział 18. Wejście-wyjście (741)
Rozdział 19. Typy wyliczeniowe (827)
Rozdział 20. Adnotacje (867)
Rozdział 21. Współbieżność (907)
Rozdział 22. Graficzne interfejsy użytkownika (1063)
Dodatek A. Materiały uzupełniające (1181)
Dodatek B. Zasoby (1187)
Skorowidz (1193)
Helion - inne książki
-
Nowość Promocja
Jeśli szukasz źródła błyskawicznych odpowiedzi na pytania, jakie się pojawiają podczas pracy z C#, ta książka sprawdzi się idealnie! Została pomyślana tak, aby maksymalnie ułatwić przeglądanie i odnajdywanie potrzebnych treści — jest precyzyjnym, zwięzłym i niezwykle praktycznym przewodnikiem, szczególnie cenionym przez osoby, które znają już inne języki programowania, takie jak C++ czy Java. Wszystkie fragmenty kodu zostały udostępnione w programie LINQPad jako interaktywne przykłady. Można je edytować i od razu oglądać wyniki bez konieczności tworzenia projektów w Visual Studio. To książka, którą każdy programista C# powinien mieć pod ręką!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(32,43 zł najniższa cena z 30 dni)
32.93 zł
49.90 zł (-34%) -
Nowość Bestseller Promocja
To wydanie książki zostało zaktualizowane pod kątem języka PHP 8. Za jej pomocą opanujesz solidne podstawy programowania zorientowanego obiektowo w PHP, a następnie zapoznasz się z zasadami projektowania kodu, narzędziami i zalecanymi rozwiązaniami, które ułatwiają tworzenie, testowanie i wdrażanie niezawodnych aplikacji. Sporo miejsca poświęcono tu wzorcom projektowym, w tym wzorcom biznesowym i bazodanowym. Omówiono również narzędzia i praktyki pomocne w pracy zespołowej, jak praca z systemem Git czy zarządzanie wersjami i zależnościami przy użyciu Composera. Nie zabrakło także takich ważnych zagadnień jak strategie automatycznych testów i zasady ciągłej integracji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
PHP 8. Obiekty, wzorce, narzędzia. Poznaj obiektowe usprawnienia języka PHP, wzorce projektowe i niezbędne narzędzia programistyczne. Wydanie VI PHP 8. Obiekty, wzorce, narzędzia. Poznaj obiektowe usprawnienia języka PHP, wzorce projektowe i niezbędne narzędzia programistyczne. Wydanie VI
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
85.14 zł
129.00 zł (-34%) -
Nowość Bestseller Promocja
Oto przewodnik po inżynierii detekcji, przeznaczony dla inżynierów zabezpieczeń i analityków bezpieczeństwa. Zaprezentowano w nim praktyczną metodologię planowania, budowy i walidacji mechanizmów wykrywania zagrożeń. Opisano zasady pracy z frameworkami służącymi do testowania i uwierzytelniania programu inżynierii detekcji. Książka zawiera przykłady dotyczące zagadnień z całego cyklu, od utworzenia reguły detekcji po jej walidację, a omawianej tematyce towarzyszy bogaty zestaw samouczków, projektów i pytań sprawdzających. To doskonałe źródło wiedzy o zasadach pracy inżyniera detekcji i o ciągłym rozwoju tej dziedziny.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Inżynieria detekcji cyberzagrożeń w praktyce. Planowanie, tworzenie i walidacja mechanizmów wykrywania zagrożeń Inżynieria detekcji cyberzagrożeń w praktyce. Planowanie, tworzenie i walidacja mechanizmów wykrywania zagrożeń
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
58.74 zł
89.00 zł (-34%) -
Nowość Promocja
Ta książka łączy perspektywy inżynierów, ludzi biznesu, przedstawicieli rządów i społeczników. Ułatwia zrozumienie korzyści i szans, jakie niosą ze sobą autonomiczne systemy oparte na uczeniu maszynowym. Zawiera siedem ważnych zasad, które pozwolą na ograniczanie ryzyka nadużyć i wypadków związanych z AI, a także zapewnią, by technologie tego rodzaju służyły rozwojowi ludzkości. Cztery z zasad dotyczą samych systemów i ich projektowania: uwzględniania ryzyka dla ludzi, przejrzystości działania, zapewnienia ochrony danych osobowych i ograniczania tendencyjności. Pozostałe trzy odnoszą się do organizacji tworzących systemy AI, stosowanych w nich procedur i kultury organizacyjnej. Co ważne, w książce znalazły się przykłady dobrych praktyk, jak również liczne rzeczowe uwagi i pożyteczne wskazówki.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Dylemat sztucznej inteligencji. 7 zasad odpowiedzialnego tworzenia technologii Dylemat sztucznej inteligencji. 7 zasad odpowiedzialnego tworzenia technologii
(32,94 zł najniższa cena z 30 dni)
36.23 zł
54.90 zł (-34%) -
Nowość Bestseller Promocja
Dzięki temu praktycznemu przewodnikowi sprawdzisz, jak działa Angular podczas tworzenia dziesięciu zróżnicowanych funkcjonalnych aplikacji internetowych. Nauczysz się też integrować go z różnymi bibliotekami i narzędziami, takimi jak Angular Router, Scully, Electron, wątki robocze usług Angulara czy narzędzia Nx do zarządzania repozytoriami monolitycznymi. Poszczególnych technologii użyjesz do tworzenia ciekawych projektów: aplikacji pogodowej w technice PWA, mobilnej aplikacji do geotagowania zdjęć, biblioteki komponentów interfejsu użytkownika i innych. Dowiesz się też, jak dostosować interfejs CLI Angulara do swoich potrzeb.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Angular. Dziesięć praktycznych aplikacji internetowych z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań technologicznych. Wydanie III Angular. Dziesięć praktycznych aplikacji internetowych z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań technologicznych. Wydanie III
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
45.54 zł
69.00 zł (-34%) -
Nowość Bestseller Promocja
To drugie wydanie przewodnika dla programistów, którzy chcą efektywnie budować atrakcyjne złożone front-endy aplikacji. Uwzględniono tu nowe elementy Reacta 18, w tym hooki, biblioteki do zarządzania stanem, jak również najnowszą wersję języka TypeScript. Dzięki tej książce nauczysz się tworzyć przejrzyste i łatwe w utrzymaniu komponenty React, które mogą być wielokrotnie używane ― dobrze zorganizowane, bazujące na nowoczesnych wzorcach projektowych. Dowiesz się też, jak projektować bezpiecznie typowane komponenty, jak zarządzać złożonymi stanami, a także jak interaktywnie korzystać z web API GraphQL . Poznasz też metody pisania solidnych testów jednostkowych dla komponentów React za pomocą JEST.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
React i TypeScript. Reaktywne tworzenie stron internetowych dla początkujących. Wydanie II React i TypeScript. Reaktywne tworzenie stron internetowych dla początkujących. Wydanie II
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
58.74 zł
89.00 zł (-34%) -
Nowość Promocja
Autodesk Fusion 360 jest kompleksowym oprogramowaniem chmurowym, dzięki któremu stworzysz nawet bardzo rozbudowane zunifikowane projekty w 3D. W razie potrzeby wykonasz w nim również symulacje, przygotujesz dokumentację projektu i opracujesz jego dane. Fusion 360 łączy funkcje 3D CAD, CAM, CAE i PCB. Pozwala między innymi realizować zadania z zakresu wzornictwa przemysłowego, projektowania mechanicznego i symulacji obliczeniowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(34,20 zł najniższa cena z 30 dni)
37.62 zł
57.00 zł (-34%) -
Nowość Bestseller Promocja
Zrób pierwszy krok w stronę fascynującego świata automatyzacji zadań. Poznaj PowerShell, potężne narzędzie, które ułatwia pracę administratorów na całym świecie, i zaprzęgnij go do pracy. Dzięki umiejętnemu posługiwaniu się krótkimi i nieskomplikowanymi poleceniami będziesz w stanie łatwo i szybko wykonywać czynności, których realizacja wymagała dotąd znacznie większego wysiłku. Słowem, robić więcej, robiąc mniej.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
26.33 zł
39.90 zł (-34%) -
Nowość Promocja
Trzymasz w rękach drugie wydanie książki, którą docenili specjaliści bezpieczeństwa IT na całym świecie. Dzięki niej zrozumiesz zasady tworzenia skutecznych strategii cyberbezpieczeństwa dla swojej organizacji. Poznasz długoterminowe trendy w ujawnianiu i wykorzystywaniu luk w zabezpieczeniach, regionalne różnice w rozpowszechnieniu szkodliwego oprogramowania, leżące u ich podstaw czynniki społeczno-ekonomiczne, a także ewolucję ransomware. Zdobędziesz także cenne informacje na temat zagrożeń, których źródłami są rządy państw, i zapoznasz się z dogłębną analizą nowoczesnych strategii cyberbezpieczeństwa w chmurze. Dzięki tej wciągającej lekturze dowiesz się, jak wygląda dobra analiza cyberzagrożeń i jak oceniać skuteczność strategii cyberbezpieczeństwa w organizacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Zagrożenia cyberbezpieczeństwa i rozwój złośliwego oprogramowania. Poznaj strategie obrony przed współczesnymi niebezpieczeństwami. Wydanie II Zagrożenia cyberbezpieczeństwa i rozwój złośliwego oprogramowania. Poznaj strategie obrony przed współczesnymi niebezpieczeństwami. Wydanie II
(65,40 zł najniższa cena z 30 dni)
71.94 zł
109.00 zł (-34%) -
Nowość Bestseller Promocja
Dzięki tej przystępnej książce zrozumiesz metody działania wielkich modeli językowych i techniki szkolenia modeli generatywnych. Następnie zapoznasz się z przypadkami użycia, w których ChatGPT sprawdzi się najlepiej, a w efekcie zwiększy produktywność i kreatywność. Dowiesz się też, jak wchodzić w interakcje z ChatGPT, tworzyć lepsze prompty i korzystać z funkcji uczenia się. Znajdziesz tu rozdziały dla marketingowców, naukowców i programistów, ułatwiające szybkie zastosowanie nabytej wiedzy w praktyce. Przekonasz się również, jak w środowisku korporacyjnym stosować interfejsy API modeli OpenAI dostępne w infrastrukturze Azure. Dla każdego scenariusza podano kompletną implementację w Pythonie, korzystającą z bibliotek Streamlit i LangChain do integracji modeli AI z aplikacjami.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Generatywna sztuczna inteligencja z ChatGPT i modelami OpenAI. Podnieś swoją produktywność i innowacyjność za pomocą GPT3 i GPT4 Generatywna sztuczna inteligencja z ChatGPT i modelami OpenAI. Podnieś swoją produktywność i innowacyjność za pomocą GPT3 i GPT4
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
52.14 zł
79.00 zł (-34%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas:
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV Bruce Eckel (143) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(66)
(31)
(16)
(13)
(12)
(5)
Oceny i opinie poprzednich wydań
więcej opinii
ukryj opinie